Jump to content

Featured Replies

comment_88915

Tjena behöver lite hjälp med att hitta namnet på plast listen som sitter nedanför dörrarna på våra bilar. Alltså typ kjolarna på sidorna. Var inne o byte däck igår och idag på besiktningen såg jag att dom hade lyft undertill på dessa plastbitarna så att dom knäckts på fyra ställen.

Så nu hade jag behövt namnet på dessa så jag kan kolla vad nya kostar osv osv.

Någon som kan hjälpa till med det?

Tack på förhand.

Puss hej

• Author
comment_88974

Tack för hjälpen, är det någon som vet hur dessa ser ut på insidan? funderar på om dom har förstärkningar på plasten, alltså typ tvärgående plastbitar som förstärkningar, isof lär dessa blivit krossade helt.

Gubbarna på däckfirman tycker inte att det är några skador att tala om eftersom att plasten borde komma ut igen när man lossar på dom clips som tryckts in. Det tycker jag inte alls att det verkar som att den kommer göra och ska därför ta in bilen på en Ford verkstad och låta dom kolla vad det blivit för skador och sedan gå genom försäkringsbolaget.

Tråkigt med sånt här >_<

comment_89002
Tack för hjälpen, är det någon som vet hur dessa ser ut på insidan? funderar på om dom har förstärkningar på plasten, alltså typ tvärgående plastbitar som förstärkningar, isof lär dessa blivit krossade helt.

Gubbarna på däckfirman tycker inte att det är några skador att tala om eftersom att plasten borde komma ut igen när man lossar på dom clips som tryckts in. Det tycker jag inte alls att det verkar som att den kommer göra och ska därför ta in bilen på en Ford verkstad och låta dom kolla vad det blivit för skador och sedan gå genom försäkringsbolaget.

Tråkigt med sånt här >_<

Vad fan är det för klåpare till däck firma som lyfter bilen när dom borde hört att plasten gett vika??Mycket dåligt o tummen ned för dessa!!

Tycker däck firman skall stå för skadorna.

comment_89003

Tråkigt med sånt här >_<

Vad fan är det för klåpare till däck firma som lyfter bilen när dom borde hört att plasten gett vika.Mycket dåligt o tummen ned för dessa.

Tycker däck firman skall stå för skadorna.

Ja faktiskt!! De borde en apa fatta att det kan vara riskabelt!!

• Author
comment_89091

Plasten har faktiskt inte knäckts har jag sett nu, dock är den givetvis väldigt intryckt, och clipsen som sitter där håller in den rätt fint.

Jag tror att plasten är förstörd, och i vilket fall så lär lacken vara det, så klarlacken kommer nog börja släppa snart.

Var med när dom lyfte den och stog bara några meter bort men jag hörde ingenting, känner mig själv lite dum eftersom jag gick in under bilen och passade på att kolla hur underredet såg ut. Borde liksom själv ha sett det då....

Men men, självrisken ligger på fem tusen så det ska jag få dom till att betala hade jag tänkt, verkar vara lite sisådär med att dom skulle vilja göra det dock. Får se vad dom säger när jag åker förbi där nästa gång. Ska in till en Ford verkstad och få besiktning på skadorna från en oberoende part. Hoppas bara karossen under inte fått några skador för då börjar det bli riktigt tråkigt >_<