William March 26, 2010 Report March 26, 2010 Besiktigade Mustangen i början på månaden, gubben körde fram min ögonstentill bromsrullarna, där juckade han fram och tillbaka med bilen tills han fick motorstopp, starta och stopp, så höllhan på ett tag, ingen feeling alls, till slut var han inkörd på Mustang årsmodell 1965 och genomförde bromsproven, alltok men ojämn handbroms=återbesök=tack det var trevligt att besöka dig så att du kunde skamköra min älskade bil och för att du kommer att kommer att göra det igen inom 1 månad.Allt annat var ok, förrutom att han tittade läääääänge på mina blinkers fram, sen gick han bort till sin skärm och visade mig en paragraf som säger att det är fel att ha oranga blinkers fram, vilken glädjespridare, jag kör min bil 10-20 gånger/år under sommaren, vem bryr sig?Efterkontrollen gick kalas, det var en yngre kille som frågade en massa om bilen och var bilintresserad.Till min son besvikelse har de även tagit bort automaterna med kaffe och varm choklad!!!!!!!!!!!!!!!Ha det Peter Krogh Citera
Jonasm March 27, 2010 Report March 27, 2010 Allt annat var ok, förrutom att han tittade läääääänge på mina blinkers fram, sen gick han bort till sin skärm och visade mig en paragraf som säger att det är fel att ha oranga blinkers fram, vilken glädjespridare, jag kör min bil 10-20 gånger/år under sommaren, vem bryr sig?Efterkontrollen gick kalas, det var en yngre kille som frågade en massa om bilen och var bilintresserad.Till min son besvikelse har de även tagit bort automaterna med kaffe och varm choklad!!!!!!!!!!!!!!!Ha det Peter KroghHmmmmm nu hänger ja inte med Va jag vet så är de lag med orange blinkare på sve regade bilar... Nån som kan förklara ? Citera
Tord.cmc1 March 27, 2010 Report March 27, 2010 Hej,Just detta med orange blinkers kontra vita har varit en återkommande fråga. Ska jag byta till vita eller ska jag behålla de orange? För många år sedan (vi pratar nu 80-talet) besiktigades Silver varje år. Ibland gick det bra med orange och ibland var det efterkontroll som var straffet. Ett år däremot fick jag frågan om blinkersglasen. " E dom gula?". Jag fattade inte först vad han menade men då ha upprepade frågan svarade jag "Ja, det e dom!". Han nickade och Silver var klar för ytterligare en säsong.Slutsats - säg att blinkersglasen e gula nästa gång! Det blir ju inte förrän 2012 så glöm det inte. Bästa hälsningarTordcmc1 Citera
bosewallius March 27, 2010 Report March 27, 2010 Har egentligen inget med blinkern att göra utan parkeringsljuset som inte fårvara gult. Mvh Bosse Citera
JohanT5 March 27, 2010 Report March 27, 2010 Parkeringsljuset får inte vara orange. Vit eller gult får det vara. Citera
Recommended Posts