March 31, 201015 yr comment_89587 Det sitter en C4 i min HT-68, identifieringsbrickan har märke: PEE V1 DOOPDH28C. Någon som har nåt hum om vad det kan vara för låda enl märkningen.Mvh stickan
March 31, 201015 yr comment_89598 Konfigurerad till en 289/302cui med 2-port. Stallspeed 1780-1980rpm.Övrig märkning ser knasig ut.Egentligen behövs även gjutnummer för vxl-kropp och kåpa. Men 99.9% på att det är en "Case filled" (oljesticka går in i växellådskroppen) C5OP-7976-A samt 157 kugg kåpa C5OZ-7976-A
March 31, 201015 yr Author comment_89606 Jepp, det är en Case Filled som du beskrev, tack. Funderar lite på funktionen för främre och bakre banden också, i stora drag. Justerskruvarna till banden där har jag ett litet läckage, sitter det någon oring eller liknande tätning på ingående justerskruv?Mvh stickan, 302 4v
March 31, 201015 yr comment_89620 Låsuttrarna på justerskruvarna är enligt Ford engångsmuttrar.Lossar man på dom ska dom bytas.Dom har en tätning på insidan som kan brista om man lossar på dom.Du kan pröva skruva bort muttern, rengör och lägga på lite svart silicon mellan mutter och vxl kropp så kan det hålla tätt.Alternativt köp nya låssmuttrarFrämmre band är aktiverat när du kör på 2an.Bakre bakre band för backväxel eller manuell 1a
April 1, 201015 yr Author comment_89632 Tack för din beskrivning. Det blir till att skaffa nya låsmuttrar innan jag justerar banden.Trevlig påsk på er alla.stickan.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.