Jump to content

Tydning identifieringbricka C4


Recommended Posts

Konfigurerad till en 289/302cui med 2-port. Stallspeed 1780-1980rpm.

Övrig märkning ser knasig ut.

Egentligen behövs även gjutnummer för vxl-kropp och kåpa. Men 99.9% på att det är en "Case filled" (oljesticka går in i växellådskroppen) C5OP-7976-A samt 157 kugg kåpa C5OZ-7976-A

Link to comment
Share on other sites

Jepp, det är en Case Filled som du beskrev, tack. Funderar lite på funktionen för främre och bakre banden också, i stora drag.

Justerskruvarna till banden där har jag ett litet läckage, sitter det någon oring eller liknande tätning på ingående justerskruv?

Mvh stickan, 302 4v

Link to comment
Share on other sites

Låsuttrarna på justerskruvarna är enligt Ford engångsmuttrar.

Lossar man på dom ska dom bytas.

Dom har en tätning på insidan som kan brista om man lossar på dom.

Du kan pröva skruva bort muttern, rengör och lägga på lite svart silicon mellan mutter och vxl kropp så kan det hålla tätt.

Alternativt köp nya låssmuttrar

Främmre band är aktiverat när du kör på 2an.

Bakre bakre band för backväxel eller manuell 1a

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...