nikohm April 4, 2010 Report April 4, 2010 Hej någon som vet om det är samma bärarmar fram på alla modeller från 1999-2004?? Måste byta mina.Har hittat ett par som suttit på en 01 GT?? Ska sitta nu på min Svt Cobra -03 funkar detta ??? Tacksam för snabba svar snart vår Citera
freddan302 April 4, 2010 Report April 4, 2010 Jo det ska fungera... Framvagnarna ska vara samma.Det är värre bak då du har delad bakvagn och vanliga GT har stel.. Nyfiken... Varför måste du byta dina? Citera
nikohm April 4, 2010 Author Report April 4, 2010 ok låter bra. tätningen runt spindelleden har farit. Det kanske finns nytt gummi att få tag ??Om de finns nån som vet vart??? Citera
Norwall April 25, 2010 Report April 25, 2010 Det finns gummin att köpa löst. Troligen kan Mekonomen få fram dem annars får du höra av dig, kan nog lösa ett par till dig.Annars tror jag att det är inte så bra att sätta på en GT´s länkarmar då Cobran har en annan geometri på sina för att få snabbare reaktioner i styrningen. Annars kostar nya Cobra armar inte så mycket. Nu får vi inte göra reklam men kolla efter en firma som heter Mustang Performance, finns i sverige. Snabba leveranser, bra priser.Lycka till!Andreas Citera
nikohm April 26, 2010 Author Report April 26, 2010 Hej vore fint om du kunde fixa fram ett par till mig. skickar ett PM så kan du ringa Citera
mrv8 May 6, 2010 Report May 6, 2010 Varför inte ett litet byte av spindellederna bara än hela armen. Eller när du ändå ska på att sära för att sätta dit nya gummin.Ska lämna in min för byte av mina nu till dena typ av spindelleder, som jag hoppas läcker mindre med fett en orginalen gör. Har varit ett evigt smörjande förra året för att det inte skulle knaka och gnissla i orginal spindellederna med helt trasiga gummin. Snacka om stryck tåliga leder för inga glapp trotts allt dom varit med om.Kontrollera fanns till din 2003 Cobra med att köpa MvhMrV8 Citera
nikohm May 7, 2010 Author Report May 7, 2010 Okej men hur FA.. byter du dom. Ser ju ut som om dom är pressad på nåt knepigt sätt ? Vart hittade du dom? Citera
mrv8 May 9, 2010 Report May 9, 2010 HejHitta dom på Rockauto.comDom har alla möjliga kvaliter på spindelleder.Köpte dom som dom kallar premium kvalite.Byte av dom blir Grufman som får fixa. Har så dåliga erferenher av att försöka byta såna här saker själv utan rätta pressverktygen. Är lite halvlat överhuvudtaget nu mer när det gäller mekanden under bil utan riktig pellarlyft.Men ska du försöka själv så, ja du får pressa ur dom och sen pressa i dom nya, kan sitta utav bara den. Så skruvstäd är inget som räcker till vid såna här jobb. utan riktig hydralpress brukar krävas.MvhMrV8 Citera
Christoffer84 May 12, 2010 Report May 12, 2010 Tjena jag håller på just nu med a byta spindelleder på båda sidor!Att få bort spindellederna var inte särskilt svårt dom gick ju till och med att knacka bort med en hylsa som passar ,men jag ska pressa dit dom nya ,menatt få bort länkarmarna från bilen och speciellt jobbigt var att få bort spindeln från länkarmarna satt så in i =)/(/)/&%&¤%¤Jag håller även på att byta till H&R fjädrar cobra R dämpare och camber/Caster Plattor.Men just nu har jag målat Länkarmarna och ska väll pressa i dom i helgen!Jag har en mustang Cobra 99 Cab.MVHChristoffer Citera
mrv8 May 12, 2010 Report May 12, 2010 Hej ChristofferAhhaa så dom sitter inte så hårt ipressade på dessa framvagnar, låter ju riktigt trevligt. Hoppas det går bra med att få i dom, lägg gärna upp lite bilder på ditt verk, målat låter ju riktigt trevligt har dom funderingarna själv med på att målla upp allt under, specielt chassit som på min bara är lakerat och ingen underedsmassa på.Lycka till.MvhMrV8 Citera
freddan302 May 13, 2010 Report May 13, 2010 jag har bytt spindelleder på min bil också och dom satt fast väldigt bra... hydraulpress vid både demontering samt montering!jag köpte steedas spindelleder som är längre än orginal... ska vara bättre för geometrin... har även steeda bumpsteering kit och caster/camber plates! Citera
Recommended Posts