Jump to content

Recommended Posts

Lämnade in Sally på service och lite annat på Grufman bil i Torsdags, jag bad dom att ställa upp tändningen det skall ju göra

en markant skillnad sägs det.

Fick först ett samtal på Torsdags eftermiddag där man sade att tändningen var uppställd :?:

jag har i alla fall inte rört tändningen och inte bett någon annan att göra det heller. :?:

Fick ett nytt samtal på Fredags morgon om att bilen var klar och att nu fan gick bilen jäkligt mycket bättre

jag förstod ingenting. :?:

Men väl på plats när jag satte mig i Sally och startade upp henne så startade hon med ett rytande, fan vad hade hänt. :P:P:P

Jo tydligen så har någon mupp micklat med tändningen tidigare ( inte jag ) så den stod helt åt helvete, då förstod ju jag varför

Sally har varit så seg och slö men jag trodde ju att det skulle vara så den har ju varit så dom 3 åren jag har haft henne. :twisted:

Men nu jäklar var det andra bullar upp på E 18 och plattan i mattan, kanske en klyscha men det kändes som man hade 100 hästar till

faktum är att det är en helt annan bil nu rapp som fan svarar direkt på gasen utan någon fördröjning. :P:P:P:P:P:P:P

Känns helt plötsligt som om motor och låda plötsligt lirar mycket bättre med varandra, om nu det är möjligt. :P

Lade faktiskt en helt ofrivillig rökare på torr asfallt idag på Ekerö när jag skulle ut på Ekerövägen, det har inte hänt förut det kan jag tala om. :clap::clap::clap::P

Verkar faktiskt också som om hon vill ha mindre soppa nu än tidigare, man har ju varit ute och åkt några timmar idag. :P:P:P

Nu har man gått från en slö kolikåsna till en vild Mustang. :P:P:P:P:P

Hoppas nu bara att dom får fram fönsterhiss motorn till nästa vecka, den gammla har dött. :cry::cry:

MVH Lasse. 8)

härligt lasse!

Jag va med om ungefär samma sak med min 95a. Fast då gjorde jag rent MAFen.

Det va oxå känslan av 100pållar till.

O det va grufmans tips de å :) den där grufman verkar va överallt. Hehe.

Danne

Guest my little pony

Hej Lasse jag såg din bil i torsdags hos grufman.....jag var där med min också.......

men du jag såg att de hällde ner nått från en dunk i din tank.....va fan va de stod på den....

det hade fem bokstäver och men kommer bara ihåg de tre sista....men jag tror det stod nått med ??tro.........

MVH "my little pony" (synns lördag nästa vecka va)