May 17, 201014 yr comment_92424 Enligt boken "How to rebuild your smallblock Ford" så finns inga 302or med C9OE-nummer (det finns inga angivna i den tabell som visar vilka gjutnummer som matchar vilka motorer). Men enligt den tidigare posten som John lade in så anges C9OE-C som ett 302 block, så mät deckhöjden.Varför är 302 bättre än 289? :-)
May 17, 201014 yr comment_92425 Enligt boken "How to rebuild your smallblock Ford" så finns inga 302or med C9OE-nummer (det finns inga angivna i den tabell som visar vilka gjutnummer som matchar vilka motorer). C9OE är 351W, och ditt block är gjutet 23 augusti 1969 - vilket innebär att det suttit i en tidig 70a från början. Dina toppar är däremot från en 289a och datumkoden anger 22 Januari 1965.For att va 100% er det best att kontrolera bultstorleken. Har tyvær sett for många fel i bøcker til att lita 100% på dom JohnB
May 17, 201014 yr Author comment_92427 Enligt boken "How to rebuild your smallblock Ford" så finns inga 302or med C9OE-nummer (det finns inga angivna i den tabell som visar vilka gjutnummer som matchar vilka motorer). Men enligt den tidigare posten som John lade in så anges C9OE-C som ett 302 block, så mät deckhöjden.Varför är 302 bättre än 289? :-)några fler hästar är de väll i 302
May 17, 201014 yr Author comment_92429 Enligt boken "How to rebuild your smallblock Ford" så finns inga 302or med C9OE-nummer (det finns inga angivna i den tabell som visar vilka gjutnummer som matchar vilka motorer). C9OE är 351W, och ditt block är gjutet 23 augusti 1969 - vilket innebär att det suttit i en tidig 70a från början. Dina toppar är däremot från en 289a och datumkoden anger 22 Januari 1965.For att va 100% er det best att kontrolera bultstorleken. Har tyvær sett for många fel i bøcker til att lita 100% på dom JohnBtopp bultarna är 11 mm
May 17, 201014 yr comment_92431 ...ja typ 5 hästar mer. 289 4V som du haft i din Svensksålda 65a hade 225 och en 68 302 4V hade 230 :-)
May 17, 201014 yr comment_92434 Enligt boken "How to rebuild your smallblock Ford" så finns inga 302or med C9OE-nummer (det finns inga angivna i den tabell som visar vilka gjutnummer som matchar vilka motorer). C9OE är 351W, och ditt block är gjutet 23 augusti 1969 - vilket innebär att det suttit i en tidig 70a från början. Dina toppar är däremot från en 289a och datumkoden anger 22 Januari 1965.For att va 100% er det best att kontrolera bultstorleken. Har tyvær sett for många fel i bøcker til att lita 100% på dom JohnBtopp bultarna är 11 mmNja nu er det så att dom her gamla gjutjernen inte har mycket med metriska mål. Men jag hajar endå. 11 mm er ganska lika med 7/16 " (7/16 tum = 11,1125)Vilket igjen leder til att jag er "ganska" seker på att du har en 302.MvhJohnB
May 18, 201014 yr Author comment_92442 jo förstog det jag med men nu vet man lite mer i alla fall vad det kan vara
May 18, 201014 yr comment_92461 Hej.Ni har väll inte glömt att kolla det kända måttet, däckhöjdpå blocket , 351W är ca: 1" högre pga slaglängden, jag tror också du har en 302a , vilket insug låg på motorninnan du rev av det.
May 18, 201014 yr Author comment_92463 har inte demonterat den än vill ha lite info innan jag rör denär det vevaxeln som skiler 351 o 302 åt samt vevstarkana eller hella blocket
May 18, 201014 yr comment_92474 Ta o kika på blocket... syns väldigt tydligt om det är 289/302 eller 351W rakt framifrån om man ser ner på blocket där fördelaren går ner... bifogar några bilder.. som synes skiljer det ca 1" på avstånd mellan centrum vevaxel till planet mot topparna dvs. deckhöjden.
May 18, 201014 yr comment_92483 HejEn bild säger mer än 100 ord, gammalt ordspråk,jag lånade bilden på 351W för att göra en förklaring.
May 19, 201014 yr Author comment_92511 Ta o kika på blocket... syns väldigt tydligt om det är 289/302 eller 351W rakt framifrån om man ser ner på blocket där fördelaren går ner... kannon nu vet jag att det är en 302
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.