mnilsson Posted April 27, 2010 Report Share Posted April 27, 2010 Hej,en fråga till er erfarna Mustangmekar:När man installerar motor (289) & låda (manuell), finns det nån bästa metod? Typ motorn uppifrån först och sedan lådan underifrån...mvh, Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnB Posted April 27, 2010 Report Share Posted April 27, 2010 Hej,en fråga till er erfarna Mustangmekar:När man installerar motor (289) & låda (manuell), finns det nån bästa metod? Typ motorn uppifrån först och sedan lådan underifrån...mvh, MatsMotor og låda tilsammans Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted April 27, 2010 Report Share Posted April 27, 2010 Hej.Det är inte fel att montera lådan, kardan, bakaxel,med detta monterat så går det att hissa i motornseparat , på fabrik tippades eller rättare sagtdoppades motor och låda ihopskruvade i motorrum För att göra som på fabrik behöver du utrymme nedåt, alltså bör bilen stå uppallad ganska högtfrån golvet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mnilsson Posted April 30, 2010 Author Report Share Posted April 30, 2010 Tack!Skall man ha motorfästena på motorn eller i chassiet när man monterar den?mvh, Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools Posted May 1, 2010 Report Share Posted May 1, 2010 Hej!Jag hade mina i chassit när jag lyfte i min. Gick hur lätt som helst.Vet inte hur det funkar med fästena på motorn.Mvh.pools Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrTurbo_1645 Posted May 1, 2010 Report Share Posted May 1, 2010 Jag hade fästen på motorn vid montering... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mnilsson Posted May 2, 2010 Author Report Share Posted May 2, 2010 Nu kollade jag litet noggrannare: Det är två delar, en del med gummikudden som borde sitta på motorn och en del (konsol) som sitter skruvad i bilen. Då kan man antagligen ställa motorn på konsolerna och trycka in de långa bultarna. Växellådan sätter jag nog dit underifrån.//Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnB Posted May 6, 2010 Report Share Posted May 6, 2010 http://www.youtube.com/watch?v=EqxigVGFcis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mnilsson Posted May 8, 2010 Author Report Share Posted May 8, 2010 Nästan så gick det till när jag lade i motorn Skämt åsido så gick det jättebra med en motorlyft och ett fäste på insuget. I stort sett bara att skjuta i bultarna. Fast jag sätter växellådan underifrån.Kul med de här filmerna från tidig Mustangproduktion. Processen har egentligen inte förändrats speciellt mycket, bara mer avancerade produkter som ställer krav på utrustningen. //Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts