Jump to content

Recommended Posts

:--

Ja som frågan lyder, vad är för- VS nackdelar med de båda alternativen?

Personligen börjar jag lessna på automatlåda och klurar lite på att byta

till manuell. Verkar inte som någon tomatlåda riktigt gillar min bil, min motor

eller min körstil. :eh:

Är inne på V1,3 gällande C4 och inte imponerad. Känns som en 5 / 6 växlad

manuell låda skulle sitta fint. Så länge man håller sig ifrån stadstrafik kanske? 8)

Släng i en T5a och känn efter. Den orkar med även en 351W om lådan är lite preppad... Gillar du att köra bil och inte bara åka med så lär du aldrig ångra dig... :P

Men visst automat är himla skönt det också..

Lite konstig fråga!

Det är väll du själv som vet vad du vill ha och du vet väll skillnad på manuell/automat? ;)

Självklart byt till manuell om du tröttnat på automat!! :thumbup:

Ganska stort jobb att byta så man vill ju sätta i bra grejjer då!

En beg T5 är lite tveksamt bakom 351an tycker jag!

Allt annat än 6-växlat är gammalt! :twisted:

Nackdel: Djupt hack i plånboken

Fördel: bilen blir körbar

Mm, verkar ju kosta en slant att preppa en C4 så den håller med. Bilen kommer ju utan tvekan kännas "sportigare" med manuell och det är ju lite av det temat jag e sugen på.

Får la handla en cab att glida i sedan... :P (ehe, vart det billigare tro) :roll:

Per: Om jag sänder dig en C4 från -76 vad skulle det kosta att göra den skottsäker?

(Låt för enkelhetens skull säga att jag vill ha en likadan låda som du kör med nu)

Grejen är den att det känns surt som tusan att "slira" bort effekten från motorn i lådan.

Jag känner ju att lådan inte riktigt klarar att förmedla till bakhjulen.

Får klura på det där, har ett annat projekt i bakfickan med.

Har den redan gått sönder?

Kör med nått "standard trim kitt" eller vad? :?

Tyvärr jag hinner inte med något med lådor överhuvudtaget just nu.....Jobbet sväljer mig med hull och hår! :sick:

Du skulle klara av det själv är jag övertygad om.

När det gäller delar tjatar om Broader Performance som vet vad dom håller på med.

500 HP Rebuild Kit

This is a complete kit including all needed soft parts for a thorough high performance rebuild.

Kit includes Front Welded Carbon Band, Rear Carbon Band, 5 clutch Direct upgrade kit with red

frictions, red forward frictions and steels, complete thrust washer set, wide front pump bushing,

extension housing bushing, sprag spring and roller kit, complete gasket and seal kit,

teflon seals(70up only) and steel seals, rebuilt front planet with lube mods and hub with needle bearing,

Transgo Reprogramming Kit (40-2 or 47-2) or our reverse pattern shift kit (70up only) and special instructions.

You are also entitled to live tech help with purchase! Please specify year of your trans and which shift kit you prefer.

Price: $365.00 Quantity:

SJälv har jag gjort mer än detta i min egen och det är ingen tvekan ännu.

När det gällar manuell så självklart roligare om man byggt bilen så den gå ta en tur på banan! :twisted:

(bara resten av bilen orkar med)

I dessa tider med hotande "miljöparti höjningar" av soppan är det ju skönt få nått effektivt och bekvämt på landsvägen.

Kostnaden som är x10ggr mot att preppa är automat får man ta helt enkelt.

Ganska stort jobb att byta så man vill ju sätta i bra grejjer då!

En beg T5 är lite tveksamt bakom 351an tycker jag!

Allt annat än 6-växlat är gammalt! :twisted:

Jo jag kan givetvis hålla med här, men jag ändå att en friskt T5 med lite enkla mods orkar mer än man tror. Jag har låtit min låda smaka på närmare 500hk kompressormatat småblock i 3 säsonger nu och den har inte gett upp än och hade ca 10 000mil i ryggen innan.... gör väl det snart bara för det. Visst - bara gata och busrace så inget sidsteppat/slicks eller sånt... Jag kommer dock byta till grövre framöver.

6vxl låter kul men är det värt det? Dels vad det kostar och den extra vikten? Själv har jag fullt upp med fem växlar när det plockas igenom på väg upp - 3.73 i axeln och skifte vid 6000rpm, känns inte som man behöver den sjätte?

Får ju dock erkänna att den lite stöddigare T56 Magnum för att möta upp till 700lb/ft känns rätt kaxig...

Värt eller inte är upp till köparen.

Men håller delvis med dig om att jag överdrev! :--

T5 är ju klart enklast få dit och finns färdiga satser att bara skruva på en gammel Mustang

Tror faktiskt jag med skulle nog luta åt en sådan sats då jag inte är den som går in för att köra stenhårt.

Finns ju ett par stycken som "jobbat" in en T56 och dom får väll säga om det är värt eller ej.

Andrew tex! ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...