dallas Posted May 2, 2010 Report Share Posted May 2, 2010 HejHar en 68 2dht med 289, tacksam för alla tips.Blinkers har bara slutat fungera, men slår jag på varnings blinkersen så lyser allt som det ska. allt annat funkar i belysnings väg.Åtgärder jag gjortBättrat på lamp hållare, putsat.Bytt blink relä till nytt.Bytt kablaget i rattstång till nytt inklusive det som blinkspaken sitter i under ratten, sitter ihop, allt nytt.Problemet kvarstår. Tutan slutatde också fungera strax efter, vet ej om det har ett samband. Har grant ratt, bara gnistrar när jag trycker ner tut knappen ?, har fungerat tidigare.Tacksam för råd, är själv dålig på el. mvh/Håkan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gtttggg Posted May 5, 2010 Report Share Posted May 5, 2010 Har du kollat om alla kontakter sitter fast? Felsök med testlampa om det hjälper.När det gäller Grant-ratten, är det många som har problem med tutan pga just den ratten. Jag föreslår du drar om kabeln för tutan till separat brytare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted May 5, 2010 Report Share Posted May 5, 2010 Hej.Varningsblink går på ett separat relä, det är alltsåtvå reläer, ett för vanliga blinkers och ett för varningsblink Att det gnistrar under tutknappen är inte ovanligt på enUSA bil, jänkarna är inte kloka någonstans när det gällerel, tutknappen har direktplus i stället för jordning som texen volvo .Jag tycker du skall plocka bort ratten och undersöka såatt du inte har någon form av kortis eller avbrott på någonkabel. Funktionen med blinkers är lika höger och vänster så dukan faktiskt ha ett avbrott i någon kabel i blinkersdelenunder ratten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr Frelin Posted June 15, 2010 Report Share Posted June 15, 2010 Testa dra fram en ny matning till blinkreläet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts