Jump to content

Recommended Posts

Har beställt en hel del grejer där och det har aldrig vart några problem....

Däremot har jag ofta gjort min beställning som ett pdf-dokument o mailat direkt till min "salesrep".

Jag vet inte men ibland känns det som man blir tagen som spam eller nåt så fort det är från europa, har även hänt att man fått svar och då har det stått just "SPAM" som rubricering.

Då känns det bättre att ha en kanal in via vitlistan eller nåt.

Nu fick jag svar!

Mysko att frakten alltid skall kosta typ halva summan av det man beställt... :roll:

Flygfrakt ÄR dyrt, speciellt med kurir.

Dom har ju avtal med ngt av dom, det du betalar är ju int evad dom betalar.

ring och fråga Fedex, jag har tagit hem med dom och fått bra priser, eller kanske Schenker om du har lite mera saker.

Jag sålde 4 Konis till en 66:a HP ägare i England och frakten med billigaste

postpaket kostade $205. Han hade en polare i Florida sä jag skickade dit istället

för $34. Lades i bakluckan på en bil som skeppades till England. Frakt över pölen kostar skjortan.

Mvh Bosse

Jag tog hem en pall från Summit som damp ner förra veckan... flygfrakt via Schenker till närmsta större flygplats, Landvetter i mitt fall. Blev Schenker bilfrakt därifrån...

Blev iofs fast i askmolnet 10 dagar extra men väl hemma hamnade dollarkursen med allt inräknat såsom frakter, tull/moms och pappersavgifter samt inköp... på 10.68Sek/$.

Tycker det är en rätt okej kurs ändå... då var det delar för 5500$ ungefär...

Skillnaden mellan Schenker till nämsta flygplats och Fed Ex Expidited eller liknande var ca 1000$...

Jag har lagt en order och sänt MASSA mail till dem men inget svar fått på något.

Ordern står kvar i samma status dessutom.

Någon som vet vad som kan ha hänt?

Oss svarar dom alltid inom 24

Jag har lagt en order och sänt MASSA mail till dem men inget svar fått på något.

Ordern står kvar i samma status dessutom.

Någon som vet vad som kan ha hänt?

Oss svarar dom alltid inom 24

Mysko, de har alltid svarat mig fort innan med men denna gång var det tydligen segt som tusan.

Nåja, fått mitt svar och det jag beställt är skickat så nu kan de krypa ner under stenen igen. :--