Kent H Posted May 10, 2010 Report Share Posted May 10, 2010 Jag har sett att det har blivit en stor grej att sälja skattemärken med Mustangemblem på Tradera. Vad ingen säljare talar om är att det blir dyra böter när polisen sedan stoppar den som satt märket på bilens registreringsskylt. Man får enligt lag inte sätta någonting på registreringsskyltarna idag. Tidigare var de gamla skattelapparna det enda som fick sättes där. Skulle tro att detta blir Polisens favoritböter på Power Big Meet i år. Som ni vet brukar de alltid ha något de tittar extra på varje år. Jag minns när de jagade bilar som tagit bort framskylten och jag kommer speciellt ihåg alla finnar som försökte låtsas att de inte förstod någonting medans Kling och Klang skrev så pennorna glödde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted May 11, 2010 Report Share Posted May 11, 2010 Hej.Det kostar 700.- att ha eget klistermärke på regskylten, anledningenär att du aldrig blir ägare till skylten, det är eller var VV som ägerskylten dom heter väll Transportstyrelsen nu , du hyr den i pricip. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommyax Posted May 12, 2010 Report Share Posted May 12, 2010 Det har ju i alla tider varit gnäll om detta skattemärke, att det är fult osv.Lite märkligt att man nu frivilligt köper klistermärken och kladdar dit,,,, /Tommy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alabama Grill Posted May 12, 2010 Report Share Posted May 12, 2010 Trist läsning för alla som vill ha klistermärken i stället för kontrollmärken.http://www.transportstyrelsen.se/Nyhets ... gsskylten/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darne Posted June 6, 2010 Report Share Posted June 6, 2010 Hej!Ja passa er för dessa! Var på cruising i Lidköping igår kväll efter Power i Nossebro. Länsman stoppade mig och hotade med 1500:- i böter om jag inte tog bort dom på plats! Så var det med det! Darne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts