danne77 May 11, 2010 Report May 11, 2010 Läste för ett tag sedan att det gick att få tag på relativt billiga kylare passande mustang 302 i aluminium och med mer rader om jag förstod rätt.... Någon som känner till vart men kan finna sådant.... Min är i ganska hyfsat skick men håller fortfarande inte motorn kall. Dessa nyare kyl, finns det oljekyl i dessa eller får man montera ett nytt separat´? Citera
Tommyax May 11, 2010 Report May 11, 2010 Hej.Sök på Ebay, där finns massor, alla skickar inte till Sverige, vissa om man frågar.Det finns alu med transm. kyl o också med medföljande elfläktar till mycket bra priser här o där.Dock kan jag inte svara för hur bra kvalite det är på alla.Har du sett över ditt kylsystem ordentligt. Att vattenpumpen är ok.Att kylarlocket är rätt, den skall hålla ett visst tryck i kylsystemet.Att du har rätt termostat och att den funkar.Att kylaren inte är igensatt.Att du har en s.k. fanshroud, plastkåpa runt kylfläkten. Utan den får du inte tillräckligt bra kylning,,,/Tommy. Citera
danne77 May 12, 2010 Author Report May 12, 2010 Hej.Sök på Ebay, där finns massor, alla skickar inte till Sverige, vissa om man frågar.Det finns alu med transm. kyl o också med medföljande elfläktar till mycket bra priser här o där.Dock kan jag inte svara för hur bra kvalite det är på alla.Har du sett över ditt kylsystem ordentligt. Att vattenpumpen är ok.Att kylarlocket är rätt, den skall hålla ett visst tryck i kylsystemet.Att du har rätt termostat och att den funkar.Att kylaren inte är igensatt.Att du har en s.k. fanshroud, plastkåpa runt kylfläkten. Utan den får du inte tillräckligt bra kylning,,,/Tommy.Samtliga punkter är kontrollerade förutom vattenpumpen, lock och termostat köptes nytt förra hösten på grund av problemet och kularen har fått tre doser kylarrens och jag får inte ur något alls mer ut vare sig motor eller kyl. Jag misstänker att det kan vara en spricka i blocket. Citera
Recommended Posts