May 15, 201015 yr comment_92267 Vid en rödljus start med manuell låda och urkopplad antispinn så tenderar bakaxeln att hoppa, vilken komponent är det som är kritisk i det läget asså vad fan e re som man bör byta för att få ner effekten i backen?
May 16, 201015 yr Author comment_92290 Har du testat? har för mig att det var en sådan rackare som man skulle ha så TACK Micke.En fråga till är det pga stabilare grejer eller pga justeringen som det slitar hoppa, ja menar slall man skruva på "vanten" och testa sig till burnoutens himmelrike // Per
May 16, 201015 yr comment_92302 Har inte rört ngt. mer än justerbart panhard stag och utv till 3.73:1.Och panhard staget är ett måste, annars tittar ena däcket ut 3cm utanför skärmen.Men min hoppar inte vid fullgas starter. trots 315 sulor så slirar det på rätt bra ./Micke
May 16, 201015 yr comment_92307 Jag skulle nog tipsa om dom andra armarna. Heter något med "lower control arms" finns många olika märken av dom men steeda är ett bra val vad jag har hört. Glöm inte att få rätt vinkel på allt också. Kanske behöver köpa justerbara fästen för at få till det? Inte säker så kolla med försäljaren. Brenspeed.com har allt du behöver och dom är väldigt duktiga / hjälpsamma. Du kan också försöka få lite mer tyngd där bak, flytta batteriet, större hjul eller kanske ett par påsar med sand kanske? Lycka till
May 16, 201015 yr Author comment_92346 1500 (188$) går den lös på + ev moms och det är ju inte så farligt med tanke på vad däcken går på Åker med manuell låda så de ska vara lite kraftigare bakaxel och har inte kollat vilken utväxling det är...Nedre bärarmarna påverkar säkert de med men jag är ganska säker på att Micke har rätt vad gällande övre fästet. Tvärstaget (panhed) har mest betydelse vid fjädringsrörelser då bakaxeln tenderar att röra sig i sidled.(löstes förr med wattslänk) hade en sådan på en brutal P1800 på 80 talet, funkade bra
May 16, 201015 yr comment_92349 Börja med att byta ut alla sladdriga gummibussningar mot polyurethan dito i bakvagnsupphängningen .
May 17, 201015 yr comment_92358 1500 (188$) går den lös på + ev moms och det är ju inte så farligt med tanke på vad däcken går på Åker med manuell låda så de ska vara lite kraftigare bakaxel och har inte kollat vilken utväxling det är...Nedre bärarmarna påverkar säkert de med men jag är ganska säker på att Micke har rätt vad gällande övre fästet. Tvärstaget (panhed) har mest betydelse vid fjädringsrörelser då bakaxeln tenderar att röra sig i sidled.(löstes förr med wattslänk) hade en sådan på en brutal P1800 på 80 talet, funkade bra Finns här http://www.mustangperformance.se/product.asp?pid=519/Micke
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.