Jump to content

hoppande bakaxel vid fullgas start


HD-Man

Recommended Posts

Vid en rödljus start med manuell låda och urkopplad antispinn så tenderar bakaxeln att hoppa, vilken komponent är det som är kritisk i det läget asså vad fan e re som man bör byta för att få ner effekten i backen?

Link to comment
Share on other sites

Har du testat? har för mig att det var en sådan rackare som man skulle ha så TACK Micke.

En fråga till är det pga stabilare grejer eller pga justeringen som det slitar hoppa, ja menar slall man skruva på "vanten" och testa sig till burnoutens himmelrike :lol:

// Per

Link to comment
Share on other sites

Har inte rört ngt. mer än justerbart panhard stag och utv till 3.73:1.

Och panhard staget är ett måste, annars tittar ena däcket ut 3cm utanför skärmen.

Men min hoppar inte vid fullgas starter. trots 315 sulor så slirar det på rätt bra 8).

/Micke

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle nog tipsa om dom andra armarna. Heter något med "lower control arms" finns många olika märken av dom men steeda är ett bra val vad jag har hört. Glöm inte att få rätt vinkel på allt också. Kanske behöver köpa justerbara fästen för at få till det? Inte säker så kolla med försäljaren. Brenspeed.com har allt du behöver och dom är väldigt duktiga / hjälpsamma.

Du kan också försöka få lite mer tyngd där bak, flytta batteriet, större hjul eller kanske ett par påsar med sand kanske? Lycka till

Link to comment
Share on other sites

1500 (188$) går den lös på + ev moms och det är ju inte så farligt med tanke på vad däcken går på :lol:

Åker med manuell låda så de ska vara lite kraftigare bakaxel och har inte kollat vilken utväxling det är...

Nedre bärarmarna påverkar säkert de med men jag är ganska säker på att Micke har rätt vad gällande övre fästet. Tvärstaget (panhed) har mest betydelse vid fjädringsrörelser då bakaxeln tenderar att röra sig i sidled.

(löstes förr med wattslänk) hade en sådan på en brutal P1800 på 80 talet, funkade bra :D

Link to comment
Share on other sites

1500 (188$) går den lös på + ev moms och det är ju inte så farligt med tanke på vad däcken går på :lol:

Åker med manuell låda så de ska vara lite kraftigare bakaxel och har inte kollat vilken utväxling det är...

Nedre bärarmarna påverkar säkert de med men jag är ganska säker på att Micke har rätt vad gällande övre fästet. Tvärstaget (panhed) har mest betydelse vid fjädringsrörelser då bakaxeln tenderar att röra sig i sidled.

(löstes förr med wattslänk) hade en sådan på en brutal P1800 på 80 talet, funkade bra :D

Finns här http://www.mustangperformance.se/product.asp?pid=519

/Micke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...