Daggis May 23, 2010 Report May 23, 2010 Hejsan!En däckfirma balanserade mina styled steel wheels med US Royal diagonaler i somras. Det blev bra men problemet är att i går försvann den sista vikten med en smäll in i hjulhuset. Snygga fina svarta klämvikter.Min fråga är vilka vikter ska användas? Som sitter fast altså. Citera
ThomasFB May 24, 2010 Report May 24, 2010 Firman använde dåliga vikter, eller av fel modell ("sitter inte rätt mot fälgkanten")...Dom BÖR hålla. Om inget annat hjälper, balansera med klistervikt på insidan, rengör fälgen med lösningsmedel så fäster klistret. Du vet ju att Styled Steel Wheels inte centreras från hålet, utan från bultarna. Citera
Daggis May 24, 2010 Author Report May 24, 2010 Din kommentar att hjulen centreras från bultarna, hur tänker du då? Går det att göra fel vid montering eller?Vikterna såg ut att passa perfekt men dom har åkt av nästan allihopa (en kvar). Fälgen är ju kromad och hal (har 65:ans fälg).Får bli klistervikter på baksidan. Citera
ThomasFB May 24, 2010 Report May 24, 2010 Din kommentar att hjulen centreras från bultarna, hur tänker du då? s'il vous plaît:http://www.gregsmithequipment.com/Photo ... de=CSWB-UA Citera
Daggis May 24, 2010 Author Report May 24, 2010 OK, du menar att jag bör kolla att däckfirman har en balanseringsmaskin som centrerar mot bultarna?Nu börjar det bli bökigt Fast det har ju knappast något att göra med med att vikterna inte sitter fast. Citera
ThomasFB May 24, 2010 Report May 24, 2010 Nä, men jag har den fula ovanan att skriva för mycket då jag postar . Förvirrande , det finns en bra regel som säger: "Keep it simple", men jag brukar glömma ibland. Citera
Hans Bergman May 24, 2010 Report May 24, 2010 Jag bytte däck för tre år sen,jag frågade efter klistervikter och det var inte nåt problem.De har hållits kvar.Så det rekomenderar jag,så slipper man ha dom synliga.Ha de. Citera
Daggis July 5, 2010 Author Report July 5, 2010 Har balanserat med klistervikter från insidan. Men det blev inte speciellt bra men det är väl bara att bita ihop.Finns inget alternativ, klämvikter som inte sitter fast eller klistervikter på utsidan som ser för jävligt ut. Citera
ThomasFB July 5, 2010 Report July 5, 2010 Det skall nog gå att balansera, förutsatt att fälgarna/däcken inte är helt s***...Leta upp nån kunnig. Citera
Hans Bergman July 6, 2010 Report July 6, 2010 Du Daggis,Det finns olika klistervikter.Dom jag satte på för två år sen, sitter ännu efter 2år. Fråga efter sådana som sitter ordentligt.Se efter att dom rengör noga innan vikterna sätts fast, så hålls de säkert på. Alla större däckfirmor kan nog fixa ett bra resultat. Lycka till. Citera
Recommended Posts