Bosse N May 24, 2010 Report May 24, 2010 Någon som kan svara på hur en treradig kylare bygger i djup (tjocklek) jämfört med en tvåradig? Bygger den fram mot grillen eller bak mot fläkten eller både och? Jag oroar mig för att fläkten kommer att ta i. Måste man svarva av spacern som fläkten är monterad i? Hur har ni gjort som bytt från två- till treradig?Bilen det gäller är en -65 m. 289:aMvhBosse Citera
fast66 May 25, 2010 Report May 25, 2010 Den bygger bakåt (förstås, höll jag på att säga;-) I princip tror jag att det "klarar sig", men jag lät själv svarva ned spacern lite för att vara säker. Tog väl bort 8-10 mm. Det som händer då med en originalspacer är att där centreringen mot fläkten fanns, blir nu ett hål (spacern är ihålig). Man bör (IMHO) sätta i en centreringstapp i hålet så att centreringen fortfarande finns där. Tror det kan bli flex om man "bara" har monteringshålen för skruvarna. Citera
Recommended Posts