Bosse N April 9, 2004 Report April 9, 2004 Någon som vet vad bilprovningen säger om man lägger distanser mellan bakaxel och bladfjädrar?Jag har monterat bladfjädrar med 5 blad ist för 4 som är original på min -65:a. Detta för att kunna dra familjens husvagn utan för mycket nedhäng. Bakvagnen blev dock väl hög i min smak och idag har jag monterat nämnda distanser. Besiktningen skall utföras i maj och jag tycker det är onödigt att få ombesiktning p.g.a. detta. Finns det någon som har erfarenhet av hur bilprovningen ställer sig? Citera
Darne April 9, 2004 Report April 9, 2004 Hej!Gjorde detta på min -68 (25 mm) utan problem på besiktningen. Jag tror i och för sig att dom inte kollade.Darne Citera
Lygdman cmc813 April 9, 2004 Report April 9, 2004 TjenareJag hade oxå 25 mm distanser på min -69:a när jag reg.besiktade den och dom sa inte heller ett knysst om detta. men presis som Darne skrev så tror inte jag att dom kollade på detta och troligtvis kommer det att bli 50 för mig nästa gång, den är lite väl mjuk bak med 3 blad som förra ägaren hade satt dit / Jimmy Citera
hgz April 10, 2004 Report April 10, 2004 Med tanke på vad dom sa om min bakvagn, så tror jag inte det ska vara nåt problem att besikta..http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... php?t=2127Gick det här igenom, så ska det väl inte vara några problem med lite distanser?Mvh Herman Citera
Recommended Posts