elboy cmc 388 June 3, 2010 Report June 3, 2010 Var & bes bilen i tisdag bara för att få det gjort fast det var 3 månader kvar. Vad fick man för det jo en 2a på höger fram broms som ligger på. Hem i garaget och rev det åbäket och försökte få kolvarna i alla fall den ena att röra på sig utan lycka . Hoppas nu på att de nya Cobra bromsarna som blev beställa idag kommer få bes mannen att tappa hakan Ska bli kul att se & känna om det blir någon skillnad. De var dom skattepengarna Citera
elboy cmc 388 August 18, 2010 Author Report August 18, 2010 Vist blev bättre men sen om bromsarna är så mycket bättre vet jag inte. Tycker att bromsarna på min 9-5 aero är mycket bättre än cobra bromsarna. Citera
mrv8 August 18, 2010 Report August 18, 2010 Vist blev bättre men sen om bromsarna är så mycket bättre vet jag inte. Tycker att bromsarna på min 9-5 aero är mycket bättre än cobra bromsarna.Ja då är det mer för syns skull man byter till Cobra bromsarna på Mussen Tack för du svara, har länge funderat på om man kunnde få kraftigare brommsar med Cobrans bromsar.Ibland får jag för mig att det är broms servot som avgör hur bra bromsen fungerar mer än hur kraftiga skivor och ok man har i alla fall i normal körning där man inte kör bromsarna till dom är röda utan bara vill trycka lätt på bromsen och bilen ska bromsa kraftigt ändå.Sierran jag hade en gågn i tiden var det inte några stora bromsar på men vad kraftiga dom känndes, måste ha varit mycke servo verkan på dom.MvhMrV8 Citera
macattac August 18, 2010 Report August 18, 2010 Skaffa GT2ans keramiska bromsar så ska du få se på bromsverkan =) Citera
freddan302 August 19, 2010 Report August 19, 2010 När jag köpte mina cobrabromsar så följde även en ny huvudbromscylinder med... Har även stålomspunna bromsslangar och jag tycker det är STOR skillnad! Citera
Peter /Cobra August 21, 2010 Report August 21, 2010 Vist blev bättre men sen om bromsarna är så mycket bättre vet jag inte. Tycker att bromsarna på min 9-5 aero är mycket bättre än cobra bromsarna.Ja då är det mer för syns skull man byter till Cobra bromsarna på Mussen Tack för du svara, har länge funderat på om man kunnde få kraftigare brommsar med Cobrans bromsar.Ibland får jag för mig att det är broms servot som avgör hur bra bromsen fungerar mer än hur kraftiga skivor och ok man har i alla fall i normal körning där man inte kör bromsarna till dom är röda utan bara vill trycka lätt på bromsen och bilen ska bromsa kraftigt ändå.Sierran jag hade en gågn i tiden var det inte några stora bromsar på men vad kraftiga dom känndes, måste ha varit mycke servo verkan på dom.MvhMrV8sierran var väl också flera hundra kilo lättare kan jag tänka mig. Servot har självklart betydelse, om inte hur hårt du behöver trampa. Har du jättemycket servo mao hjälp så behöver du bara trycka lätt med foten o det kan också upplevas som att bromsarna är "bättre".en större skiva gör bromsarna bättre eftersom det tar längre ut. Blir ju som att flytta in eller ut handen på en ringnyckel.. Tar du längst in blir det inte så värst, trär du på ett rör så drar du sönder bulten eller nyckeln. Cobra bromsarna ska bita ordentligt annars är det något som inte stämmer. Ett par usla kanske i värsta fall glasade belägg kan också ställa till det.Om det är olika huvudcylinder så bör den också vara rätt dimmensionerad för oken.Cobran har även tjockare servovakumbehållare men det ska inte påverka vid enstaka bromsningar o originalkam. Citera
mrv8 August 23, 2010 Report August 23, 2010 "Har du jättemycket servo mao hjälp så behöver du bara trycka lätt med foten o det kan också upplevas som att bromsarna är "bättre"."Precis var lite det jag ville åt.Fast så lite som den här bilen går per år så tror jag inte jag kommer mecka med det för att få bättre bromskraft.Har hydralik servo på bromsarna i min (ej vacum servo) går det att ställa upp den lite på något enkelt vis?Lite nyfiken bara MvhMrV8 Citera
Peter /Cobra August 24, 2010 Report August 24, 2010 Vet ej.. Men det borde väl vara någon form av ventil som reglerar trycket? Kolla isåfall om den går att justera ,modifiera eller byta?Har inte ägt någon bil med hydraulisk servo. Borde finnas någon som vet exakt.Kanske likt http://www.audi200.se/teknik/bromshydraulik.htm ? Citera
Recommended Posts