styx June 5, 2010 Report June 5, 2010 Hej! Har länge letat stänklappar/mudflaps som är vettiga till min 2008 GT lacken blir förstörd.men det är inte mkt, som jag tycker är bra/ snygga.Funderade att göra egna då jag vill harunt om.Men den som söker osv,jag kan tipsa om ,gogla på jaegerbrotersauto.com Dom har mkt,vettiga mudflaps till alla Mustanger,ingen borrning,inga skruvar, sitter bra,lätta att demotera/montera vid utställning.etc och dom skickar till sverige inga problem.Dessutom superseriösa ingen risk att bli blåst på pengar.Bara ett tips för att sparaden dyrbara lacken!! Mvh, Citera
bulan June 5, 2010 Report June 5, 2010 De såg schyssta ut. Diskreta och med montering utan borrning. Vad kostade det totalt med frakt,tull och moms?Mvh. Mats Citera
pools June 5, 2010 Report June 5, 2010 Hej!Ser alldeles för korta ut. Dom skyddar ju bara plåtennärmast bakom däcket. Längre bak kommer det att bliskadat i alla fall. Jag gjorde egna av stänkskyddsgummisom man kan köpa överallt. Sätter fast med vanligapappersklämmor, som finns i vilken pappershandel somhelst. Dom sätter jag på vid längre turer, typ 10 mileller mer. Kör man bara på asfalt, och på kända vägar(där det inte görs några vägomläggningar) så är det ingenfara. Kör man på grusväg, (vilket gud förbjude) är det ettmåste. Har ingen bild just nu, men kan ta ett par bilder tillveckan. Lägger in dom här då.Mvh.pools Citera
FastMagnus June 5, 2010 Report June 5, 2010 Transparnat tejp är lösningen har haft det i 3 år nu lika snyggt ännu Citera
pools June 5, 2010 Report June 5, 2010 Transparnat tejp är lösningen har haft det i 3 år nu lika snyggt ännuOch aldrig bytt?Vad händer när tejpen inte håller för den STORA stenen då?Mvh.pools Citera
FastMagnus June 5, 2010 Report June 5, 2010 Transparnat tejp är lösningen har haft det i 3 år nu lika snyggt ännuOch aldrig bytt?Vad händer när tejpen inte håller för den STORA stenen då?Mvh.poolsjag bygger på skyddet efterhand med mina bakdäck gummimassan klarar STORA stenar se avataren Citera
pools June 5, 2010 Report June 5, 2010 OK, I haj!Jag brukar tvätta av bilen mellan VARJE körning med lakrits! Mvh.pools Citera
FastMagnus June 5, 2010 Report June 5, 2010 OK, I haj!Jag brukar tvätta av bilen mellan VARJE körning med lakrits! Mvh.pools[/quote ]Funkar inte; då hade bilen varit färglös nu Citera
styx June 5, 2010 Author Report June 5, 2010 De såg schyssta ut. Diskreta och med montering utan borrning. Vad kostade det totalt med frakt,tull och moms?Mvh. MatsHej1 köpte 2set hade lite tur med tull/moms tot 184 dollares/ps är ej för korta för bilen som vissa påstår!!!!!!Men klippa och klistra är för mkt,Hajk för min smak, Tjipp. Citera
bulan June 5, 2010 Report June 5, 2010 Som vanligt lite olika tycke och smak. Ofta blir det ju en kompromiss mellan praktiskt och estetiskt. Man vill ju inte at det ska se ut som en lastbil bak heller. Har man nu hittat den bil man tycker är snyggast i världen vill man inte "skydda sönder" den heller. Har en polare som konstigt nog tycker att corvette C5 är snyggast i världen. Nu kör han runt med en röd bil och med en svart "bh" i fronten som nåt skydd, gigantiska stänkskydd, transparanta plastremsor överallt samt något jädra kondomliknande skydd över backspeglarna. Det blir lite som att ragga upp snyggaste bruden på festen och sedan dra en sopsäck över henne när man kommer hem???Jag gillar i alla fall dessa små "splash guards" även om priset blir lite saftigt. Ska se om man kan få hem lite billigare vid nästa usa- beställning. Brukar beställa lite med kontainerfrakt när man har gott om väntetid.Take care out there!! Mvh. MatsCMC 2089 Citera
pools June 6, 2010 Report June 6, 2010 Funkar inte; då hade bilen varit färglös nu Som vanligt lite olika tycke och smak. Ofta blir det ju en kompromiss mellan praktiskt och estetiskt. Man vill ju inte at det ska se ut som en lastbil bak heller. Har man nu hittat den bil man tycker är snyggast i världen vill man inte "skydda sönder" den heller. Har en polare som konstigt nog tycker att corvette C5 är snyggast i världen. Nu kör han runt med en röd bil och med en svart "bh" i fronten som nåt skydd, gigantiska stänkskydd, transparanta plastremsor överallt samt något jädra kondomliknande skydd över backspeglarna. Det blir lite som att ragga upp snyggaste bruden på festen och sedan dra en sopsäck över henne när man kommer hem???Jag gillar i alla fall dessa små "splash guards" även om priset blir lite saftigt. Ska se om man kan få hem lite billigare vid nästa usa- beställning. Brukar beställa lite med kontainerfrakt när man har gott om väntetid.Take care out there!! Mvh. MatsCMC 2089Man har ju bara stänkskydden på bilen under körning ju.När man parkerar tar man ju bort dom. Och din kompis, med Korven, vill väl inte att all mygg skasmeta ner fronten.Och det där med bruden, har du nog missuppfattat lite,man tar ju av henne bh:n när man kommer hem. Mvh.pools Citera
pools June 6, 2010 Report June 6, 2010 Vi vill gärna ha dina bilder också Pools!!Mvh. MatsKommer i morron kväll!Mvh.pools Citera
bulan June 6, 2010 Report June 6, 2010 Jag trodde du också bodde i Norrland. Hur fan ska man undvika mygg på bilen genom en ful "säck" på fronten.Ska man ha en presenning över vindrutan också??? Sedan vill jag inte att bilen ska se ut som stryk när jag kör den heller. Brudarna däremot är jag nästan kravlös på. Sorry!! Ska sluta nu!Glöm inte att det var stänklapparna jag ville ha en bild av och inte på det där andra när du tar av Bh:n!!Mvh. Mats Citera
RoTe June 6, 2010 Report June 6, 2010 Jag kör med dessa: http://rpidesigns.com/shop/item.aspx?itemid=1583Enligt instruktion ska man inte behöva göra åverkan på bilen men att fästa ett metallclips med hullingar i framskärmen var inte riktigt min melodi. Jag borrade ett hål i innerskärmen av plast och satte dit en plastnit i stället. Citera
bulan June 7, 2010 Report June 7, 2010 Tack för bilderna! Ser ut som en schysst lösning för dåliga vägar/långa turer.Mvh. Mats CMC 2089 Citera
Recommended Posts