Jump to content

Fjädringskomponenter till GT


Fastninja

Recommended Posts

Hej på er,

Jag har skummat igenom alla trådar i denna forumssektionen och det är få trådar som behandlar fjädrar OCH stötdämpare. Är det någon som vet var man kan köpa t.ex Bilstein, Koni, Eibach, Tokico eller KYB produkter till GT i Sverige eller EU? Om någon har något av ovan så uppskattas det om ni kan dela med er av erfarenheten.

/Jimmy

Link to comment
Share on other sites

Tjenare!

Jag har Tokico Illumina dämpare samt Eibach Sportline fjädrar.

Har även Eibach krängningshämmare fram och bak...

(Har även Caster/Camber plates, Bumpsteer kit och polyretanbussningar) :roll:

Kan säga att det är en grym kombination!

Har kört mkt konbana och har haft mycket bra tider.

Det funkar även bra på gatan och är inte alls superstötig som man kan tänka sig!

Fast den är LÅG, men det lär man sig köra efter 8)

Köpte mina dämpare hos Andreas på No Fear Motorsport och fjädrarna beställde jag själv från summitracing...

Blev en helt annan bil med dessa saker :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Tjena,

Har själv C/C plattor på bilen så det är ju en bra start. Vad fick du ge för dina Tokico? Jag kollade ebay men det blir dubbla påslaget med alla avgifter inkluderade, typ sex papp. Hur många mm droppade bilen med sportlines? Jag vill inte skrapa i överallt. Funktion före finish så att säga ;)

btw, grym bil du har förresten :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte Steeda:s sport av Pernolf för nått år se, sänker väl ca 3 cm. Tror han har slutat sälja men det går väl att fixa på annat håll iofs. Hursom så blev bilen som jag önskade, ingen jättesänkning men avsevärt bättre väghållning. Man slipper "gunghäst" fenomenet, var lite trött på att bilen uppförde sej som en volvo 240 från tidigt -80 tal... :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...