Jump to content

Recommended Posts

jag håller på att titta på att ta hem gt500 från staterna. där finns en jag har fastnat för som redan är trimmad. med bland annat mindre remhjul osv. bänkad till 650hk.

hur håller motorerna för detta? finns det någon större risk att motor/drivlina inte orkar med dom hästarna? givetvis ska den in på en fordverkstad innan leverans för att kontrolleras.

bilen har gått ca 4500mil men ska höra mig för hur många mil den rullat med trim.

samt har jag hört att med dessa trim så kan motorlampan tändas. är den oxygen sensorerna som ballar ur? och påverkar det funktionaliteten på bilen något eller det är bara att leva med det och släcka dom till bil besiktning?

/mvh Alex

Jag vet inte men jag gissar.

Om sensorerna varnar så är nog något fel.

Eventuella fel som får motorlampan att lysa bör gå att ställa in med en riktig mapp/email tune.

Ett vanligt fel när O2 sensorerna felar är att det är bytt headers och att sensorerna sitter längre från motorn. Och då måste timingen/svarstiden för sensorerna höjas.

Jag har läst om vissa som får DCS(Diagnostic Trouble Codes) ibland pga detta. Vissa får det ofta. Jag får det ibland med en tune, aldrig med en annan(GT iof men samma princip).

Hur som går just detta att ställa in med mappen.

Jag tycker iallafall inte man ska köpa en bil som lampan lyser på, även om man tror sig veta vad som e felet, Been there done that. Blev en ny databox. :thumbdown:

Hoppas du hittar en orm som du faller för :thumbup:

har kollat bilen nu. motorlampan lyser inte. trimmet har suttit på 2000mil. en ägare.

vågar man på sig ett köp? motorn ska ju klara dom effekterna utan problem? det enda som är gjort är annan pulley, programvara, cai och axelback. ca 600-650hk.

/mvh

• 3 weeks later...
har kollat bilen nu. motorlampan lyser inte. trimmet har suttit på 2000mil. en ägare.

vågar man på sig ett köp? motorn ska ju klara dom effekterna utan problem? det enda som är gjort är annan pulley, programvara, cai och axelback. ca 600-650hk.

/mvh

Motorerna på dessa bilar håller säkert för den trimningen, Ford (shelby) säljer ju själva en version av supersnake på 725 HK i och för sig utan garantier, när det gäller drivlinan så gäller det att hantera kopplingen rätt, dvs slira inte igång när du släpper all kraft från motorn, momentet är enormt, havererade kopplingar händer då o då på GT500:an

det är en sinterkoppling så den smälter om du klantar till det.

har själv en GT500-08 med mindre remhjul, cai, cobra-jet throtlebody (65mm spjällhus),tune=mappning samt axleback SLP LM, köpte den otrimmad med 116 mil på mätaren i USA, och trimmade den här hemma , ej haft några problrm hittills, helt underbar bil

Ett tips är att köpa en otrimmad bil "där" och trimma den "här" !

Lycka till

mvh/

/mvh

Motorerna på dessa bilar håller säkert för den trimningen, Ford (shelby) säljer ju själva en version av supersnake på 725 HK i och för sig utan garantier, när det gäller drivlinan så gäller det att hantera kopplingen rätt, dvs slira inte igång när du släpper all kraft från motorn, momentet är enormt, havererade kopplingar händer då o då på GT500:an

har själv en GT500-08 med mindre remhjul, cai, cobra-jet throtlebody (65mm spjällhus),tune=mappning samt axleback SLP LM, köpte den otrimmad med 116 mil på mätaren i USA, och trimmade den här hemma , ej haft några problrm hittills, helt underbar bil

Lycka till

mvh/

okej. ja det har blivit köp nu. blev en 07:a med 1200mil på mätaren. helt original. köpte även till avgas, remsatsn sänkning osv. :)

/mvh

/mvh

Lycka till

mvh/

okej. ja det har blivit köp nu. blev en 07:a med 1200mil på mätaren. helt original. köpte även till avgas, remsatsn sänkning osv. :)

/mvh

Grattis Alexander !!

Kan det vara den blåa Shelbyn jag såg på Kvarngatan tidigare idag ?

Mvh Lope

Grattis Alexander !!

Mvh Lope

hehe nä faktiskt inte. :) jag har köpt från usa så dröjer nog 1-2 månader innan du får se den. röd med vita ränder :)

Grattis Alexander !!

Mvh Lope

hehe nä faktiskt inte. :) jag har köpt från usa så dröjer nog 1-2 månader innan du får se den. röd med vita ränder :)

Nice!

Som alla vet; den snabbaste färgen! 8)

GRATTIS!

/Nicke