July 16, 201015 yr comment_94803 Hej allaJag har en 67:a med C4, jag har haft problem med att den växlade ner för tidigt, från 2:an till 1:an redan vid 30km med en dunk. Efter div kollande fick jag hjälp av en yrkesmek som efter lite felsökning konstaterade att tändningen stod 15 grader fel, efter justering växlar den perfekt. Jag tycker att det var ett långsökt fel, lägger ut det som ett tips. Har ni detta problem kolla tändningen!!! Har kollat trådar men ej hittat något om just detta fel.Har någon varit med om detta??? Kommentera gärna.Mvh Uffe cmc1154
July 16, 201015 yr comment_94809 Hej allaJag har en 67:a med C4, jag har haft problem med att den växlade ner för tidigt, från 2:an till 1:an redan vid 30km med en dunk. Efter div kollande fick jag hjälp av en yrkesmek som efter lite felsökning konstaterade att tändningen stod 15 grader fel, efter justering växlar den perfekt. Jag tycker att det var ett långsökt fel, lägger ut det som ett tips. Har ni detta problem kolla tändningen!!! Har kollat trådar men ej hittat något om just detta fel.Har någon varit med om detta??? Kommentera gärna.Mvh Uffe cmc1154"15 grader fel" låter väldigt mycket, menade han att den stod 15 grader?Under 10 grader är mestadels vanligt på Ford V8 tidigare modeller, vid tomgång & vakum slang urkopplat.
July 16, 201015 yr Author comment_94815 HejJa, 15 grader var det, jag tyckte själv att det var mycket.Uffe