July 19, 201015 yr comment_94931 Har ju haft problem med kass framvagnsinställning tidigare och lämnade i våras in mustangen för en RIKTIG justering. Bilen var underbar att köra. Det första. Men den har blivit värre och värre i spårkänslighet med tiden. Idag var jag ute en sväng och upptäckte att det skrek i däcken när man körde på vita linjer i vägen. Ser att högerfram hjul pekar rakt ut! När jag sedan kikade under bilen ser jag vad som orsakat min förändrade framvagn. (klicka för större bild)Den balken har vart sné sedan jag köpte bilen men den har tydligen lossnat mer nu och den ser värre ut än någonsin. Går den att köpa lös och byta ut eller får man kapa loss den och försöka rikta den?Precis vad som behövs nu när vi har bilen som bruksbil när volvon ska lagas inför besiktning....
July 19, 201015 yr comment_94956 Hej,den finns att köpa ex på NPD, kostar mellan 43 och 51$ + frakt + tull + moms. Men det är grovsmide så den går säkert att rikta upp och svetsa dit om man har grejor. Jag fick kapa loss min på ena sidan när jag svetsade upp rambenen och tvärbalken under kylaren. Du måste ju ändå ställa framvagnen igen.mvh, Mats
July 19, 201015 yr Author comment_94960 Hej,den finns att köpa ex på NPD, kostar mellan 43 och 51$ + frakt + tull + moms. Men det är grovsmide så den går säkert att rikta upp och svetsa dit om man har grejor. Jag fick kapa loss min på ena sidan när jag svetsade upp rambenen och tvärbalken under kylaren. Du måste ju ändå ställa framvagnen igen.mvh, MatsAhh, tack. Vad kallas delen så man vet vad man letar efter? Framvagnen har jag nu ställt på känn igen men det blir att köra in påfyrhjulsinställning igen sedan n är detta e fixat.
July 20, 201015 yr comment_95010 I NPD:s katalog heter den: "Support bracket, strut rod". 65-66 har en typ, 67-70 en annan.//Mats
July 21, 201015 yr Author comment_95076 Beställt balken och ett par andra grejer nu. Gillade deras sida, överskådligt och lätt att söka.Jag har el (pinne), Mig och gas i svetsform att tillgå här hemma.Bränna loss gamla med gasen, nästa fast med Mig och sedan köra med pinne kanske?
July 22, 201015 yr comment_95099 Jag kapade loss min med flexen, hjälpte till litet med huggmejsel och sen näste och svetsade jag fast den med miggen. Bränner du på rejält så funkar det, risk för genombränning i kylarbalken om du kör med pinne. Beror på vad du har för MIG.mvh, Mats