pools July 20, 2010 Report July 20, 2010 Hej igen!Jo, problemet jag fick efteratt tändningen är OK igen, varatt grenrörspackningen på höger sida, som jag har haftsåna problem med tidigare, och inte haft problem med domsenaste tre åren, har gått sönder igen. Va, f-n, jag tror inte det är sant. Det kan inte ske. Inteefter att jag haft ur motorn för att kolla så inget inte varplant. Topp eller grenrör. Nu måste jag byta den igen, ochdet är ett j-vligare jobb än att byta tändstift. Fy f-n. Jagär skitför-annad. Mvh.pools Citera
pools July 21, 2010 Author Report July 21, 2010 Hej Per!Det har då alltid suttit på min motor. Men jag vetinte. Och det är ett h-vete att byta. Det är trångtmellan grenröret och fjäderbenstornen.Menar du alltså att det kanske INTE ska va nånpackning? Nån annan som vet?Mvh.pools Citera
Per Berglund July 21, 2010 Report July 21, 2010 Original har jag för mig Ford aldrig satte grenrörspackning på FE.Kan ha fel men några av mina hjärnceller säger att dom läst det någonstans.Hur som helst packning tycker man ju ska funka och hålla!Kan grenrören blivit deformerade? Testa planslipa dom.Som grenrörspackning kör jag alltid MR Gasket Ultra Sealhttp://www.summitracing.com/parts/MRG-7554/Jag lider med dig det är ett rent helvete att byta på FE!!!!! Citera
pools July 22, 2010 Author Report July 22, 2010 Det här är en lång historia som började för flera år sen.Och jag har berättat historien tidigare:viewtopic.php?f=3&t=11541 Och där står ju svaret ompackningar. Det hade jag glömt. I morron kvällbär det till igen. Fick packningen idag från UmeåVanservice. Och där är det verkligen SERVICE! Dom fixar allt på nolltid. Ser fram emot att sätta nyttrekord i att byta packningen. Går det på under 4timmar så har det gått bra. Undrar om jagkan skriva och berätta i morron kväll. Fingertopparnablöder väl. Men jag är ju van, har ju bytt någragånger tidigare.Mvh.pools Citera
pools July 23, 2010 Author Report July 23, 2010 Jaha, då var det klart. Fast nån packning har jag intebytt. Det behövdes en hel del justeringar av den nyapackningen för att den skulle passa. S.k. USA-kvalitet.Och jag hade inte tid att frisera den, så jag skruvadeihop utan packning. Och det gick ju bra, men tätt ärdet ju inte. Jag använde ett tunt lager avgaspasta,men det blev inte tätt. Jag kommer att köra ett tagändå, för jag har inte tid att fixa det nu. Har ju enbröllopskörning i morron.Mvh.pools Citera
CMC 1061 Berra July 26, 2010 Report July 26, 2010 Fan vad trist P.O. Det är kanske en ide att testa en annan väg. Typ fixa en koppar packning eller typ en kraftig hp packning som Mr gasket har. Hoppas du får till det. Är så förbannat jobbigt att lyssna på detta puffande ljud.Berra Citera
pools July 26, 2010 Author Report July 26, 2010 Tjena Berra!Är ni tillbaka från Thailand nu? Hoppas att ni hade enriktigt kul resa!Packningen som jag hade på motorn nu senast, varavbruten vid treans cylinder. Därför har det börjatläka. Vad som hänt vet jag inte, men jag måste hakommit åt den nån gång, och brutit av "hörnet"utan att ha märkt det.Lite mer exakt, vilken typ av packning menar du?Finns det kopparpackningar till FE-motorerna. Vari så fall? Mr Gasket har ju en kopparpackning, menvilken menar du med "hp"?Ja, det är ett jäkla puffande. Men jag tror att detär bara jag själv som hör det.Mvh.pools Citera
CMC 1061 Berra July 30, 2010 Report July 30, 2010 Jag ska kolla men har för mig att dom heter ultre seal Mr gasket alltså. Sedan detta med koppar packning. Får du kanske be om någon som tillverkar. Men det är att gå långt. Samtidigt kan du lyssna me Thomas Fb. Skulle säkert tro att han har ett råd att ge med. Det finns andra tillverkare av packningar med. Men jag har inte provat dessa. Men skulle tro att Thomas har testat. Berra Citera
pools August 4, 2010 Author Report August 4, 2010 OK, tack för hjälpen!Nu har jag i alla fall skruvat ihop det igen. Med en packningav nåt svart packnings material. Hittade den i en packningssatsjag köpte för länge sen. Den passade nästan perfekt. fick stansatill skruvhålen något. Men åt "rätt håll" Det är alltså ingen risk attpackningen går sönder där.Jag hoppas nu att detta var absolut SISTA gången jag byter denpackningen. Mvh.pools Citera
Recommended Posts