Jump to content

Recommended Posts

Har sett att min OverDrive lampa blinkar ibland som typ blinkersens indikeringslampor.

Det spelar ingen roll om jag trycker på OD-knappen, den fortsätter blinka och återställs till det normala bara om jag vrider av och på tändningen.

:?:

Skojjar du? Var har du hört det? :shock:

Tycker att första tecknet borde visa sig mekaniskt och inte en lampa som börjar blinka väldigt sällan.

Det med blinkande OD-lampa kan ha med HotRod kammarna att göra, läst lite på olika forum.

Det går att fixa med en riktig tune, men sök lite på nätet om hot rod kam-byten. Så finns det många som sagt att OD lampan blinkar efter kambyte, men att det går att få bort med en riktig tune.

Vil inte skrämma dig Arno men det kan vara ventilpaketet i lådan som börjar bli dåligt det är en liten sjuka på dom här lådorna,dom brukar ärja sönder det är lätt att fixa bara att släppa tråget på lådan o bytta kostnad ca 2500 kr har jag för mig.

Det kan vara något men tunern också men bara så du vet

Lycka till Magnus föresten piporna som jag köpte av dig låter grymt

Vil inte skrämma dig Arno men det kan vara ventilpaketet i lådan som börjar bli dåligt det är en liten sjuka på dom här lådorna,dom brukar ärja sönder det är lätt att fixa bara att släppa tråget på lådan o bytta kostnad ca 2500 kr har jag för mig.

Det kan vara något men tunern också men bara så du vet

Lycka till Magnus föresten piporna som jag köpte av dig låter grymt

Tack igen!! :D

  • 3 weeks later...
Har sett att min OverDrive lampa blinkar ibland som typ blinkersens indikeringslampor.

Det spelar ingen roll om jag trycker på OD-knappen, den fortsätter blinka och återställs till det normala bara om jag vrider av och på tändningen.

:?:

Jag var ute för lika förra sommaren, sedan den började blinka så började den växla dåligt...och fick riva ur den och få den renoverad ännu en gång.

Eftersom den var nyligen preppad för mer effekt trodde jag den skulle hålla, jag hadde veckan innan kört på strippen med sliks antog det var det som dödade lådan et 11,98 /188km /h som bäst.

Har nu fått denna preppad med nyaste å bästa delarna som finns att tillgå enligt företaget som byggde lådan. denna gång har jag kört 250 mil utan racing, sedan börade den skramla och ett konstigt vinande ljud kommer på Driven, även nu så började den där od lampan blinka. så nu böjar tålamodet för den att tryta.

Hoppas du har bättre tur än mej , min låda är fixad 3 gånger på 2000 mil nu :-(

Min har slutat blinka!? :roll:

Förbannad otur du verkar haft, för flera av oss har ju både sugtrimm och kompressor och dom som har över 400 hk har ofta förstärkta lådor.

Men kanske så att aut lådan inte håller för seriöst gasande.

Följdfråga: Är det bökigt att konvertera från aut till manuell?

Min har slutat blinka!? :roll:

Förbannad otur du verkar haft, för flera av oss har ju både sugtrimm och kompressor och dom som har över 400 hk har ofta förstärkta lådor.

Men kanske så att aut lådan inte håller för seriöst gasande.

Följdfråga: Är det bökigt att konvertera från aut till manuell?

Tror det är bättre och skaffa en preppad låda istället. Dock så tror jag att "kenne bell" har just en Kenne Bell kompressor som laddar på över 500 hk. Eller är jag ute å cyklar ?

Hur mycket lådan skall hålla för verkar många ha åsikter om men det verkar som det är fler hela lådor än trasiga för oss som åker överladdat.

Min har slutat blinka!? :roll:

Förbannad otur du verkar haft, för flera av oss har ju både sugtrimm och kompressor och dom som har över 400 hk har ofta förstärkta lådor.

Men kanske så att aut lådan inte håller för seriöst gasande.

Följdfråga: Är det bökigt att konvertera från aut till manuell?

Tror det är bättre och skaffa en preppad låda istället. Dock så tror jag att "kenne bell" har just en Kenne Bell kompressor som laddar på över 500 hk. Eller är jag ute å cyklar ?

Hur mycket lådan skall hålla för verkar många ha åsikter om men det verkar som det är fler hela lådor än trasiga för oss som åker överladdat.

Jo men han har ju just fått haveri på sin "preppade" låda! :shock:

men för min del räcker nog en preppad låda utifall min skulle rasa, men som sagt, den växlar finfint och lampan har slutat blinka.

Själv har jag dragit i fälgarna i en vägkant då jag på tredje retursladden tappade kontrollen.

Var inte riktigt med på att den fortsatte spinna när den drog i 2.ans vxl. (aut med +25% vxltryck) Detta trots mina 285.or bak! :twisted:

Tid hos Grufman 23 aug och 6 loppor fattigare (självrisk).

Min har slutat blinka!? :roll:

Förbannad otur du verkar haft, för flera av oss har ju både sugtrimm och kompressor och dom som har över 400 hk har ofta förstärkta lådor.

Men kanske så att aut lådan inte håller för seriöst gasande.

Följdfråga: Är det bökigt att konvertera från aut till manuell?

Tror det är bättre och skaffa en preppad låda istället. Dock så tror jag att "kenne bell" har just en Kenne Bell kompressor som laddar på över 500 hk. Eller är jag ute å cyklar ?

Hur mycket lådan skall hålla för verkar många ha åsikter om men det verkar som det är fler hela lådor än trasiga för oss som åker överladdat.

Jo men han har ju just fått haveri på sin "preppade" låda! :shock:

men för min del räcker nog en preppad låda utifall min skulle rasa, men som sagt, den växlar finfint och lampan har slutat blinka.

Själv har jag dragit i fälgarna i en vägkant då jag på tredje retursladden tappade kontrollen.

Var inte riktigt med på att den fortsatte spinna när den drog i 2.ans vxl. (aut med +25% vxltryck) Detta trots mina 285.or bak! :twisted:

Tid hos Grufman 23 aug och 6 loppor fattigare (självrisk).

Jo, jag vet. Tror den bilen haft växellådshaverier flera gånger tidigare. Tror förra ägaren skrivit en del om det här på forumet om jag inte har fel

Ajdå, det var tråkigt. Vart det bara fälgarna eller var det annat som gick sönder ? Det går fort snett ibland när det spinner, där tycker jag det är lite lurigt med automat, känns som om det skulle gå fortare att trampa ur med manuell. Nåja, vi är åtminstone snabbare än manuella vid rödljusen :thumbup:

Ja, det bar iväg ordentligt.

Annars brukar jag tryggt sladda mig ur 90 gradare även med refuger på båda sidorna.

Får uppsöka en stor parkering för att få tillbaka modet igen tror jag! ;)

Däcken är pajj med men den går att köra som vanligt, vi får se vad grufman kommer fram till.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...