uffeg July 26, 2010 Report July 26, 2010 Har ju min cheva -50 till salu. Fick mail igår av en kille i england som ville köpa bilen. Han skickade över pengarna , skrev han, även för skeppningen. Och ville att jag skulle betala 500 pund till hans agent via western union bank. Sen skulle den pending betalningen gå över via PAYPAL. Ringde PAYPAL och dom bad mig skicka mailen till deras FRAUD avdelning. Det är skeppningsföretagen som STJÄL paypal konton, simulerar personer. Och tar pengarna via western union. Sen hämtar dom bilarna, men får man några pengar ? NÄE !! Så passar er för att sälja till utlandet !!!! Citera
AJ July 26, 2010 Report July 26, 2010 En klassiker, gäller även båtar:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7519345.abMen dom hämtar inga bilar/båtar utan det är just fraktpengen man blir blåst på ! Citera
bjope45 July 26, 2010 Report July 26, 2010 Och även Motorcyklar.Min far höll på att trilla dit förra månaden när en "trevlig" engelsman ville köpa hans hoj.Watch out!!/Björn Citera
RoTe July 26, 2010 Report July 26, 2010 Låg nyligen en Mustang GT -05 på blocket för 125 000kr. Även det en scam. Citera
Gtttggg July 26, 2010 Report July 26, 2010 Låg nyligen en Mustang GT -05 på blocket för 125 000kr. Även det en scam.Det är för billigt för en GT. En gång såg jag -05 GT för 89 000 kr men den hade gått ganska mycket och brukats året runt. Citera
CMC 1061 Berra July 26, 2010 Report July 26, 2010 Det är guld att sådant skrivs och berättas om. Så att alla kan se och läsa detta som sker. Det är för ruskigt att folk ska både bli av med bil och pengar, för sådanna lurendrejare. Kanon killar fortsätt så fort ni får veta vad mer som kan hända.Berra Citera
Recommended Posts