Jump to content

Väntans tider är snart över....


Gtttggg

Recommended Posts

Snart hämtar jag äntligen hem min bil som jag har väntat på länge och jag slipper känna mig som fotgängare. ;)

Det är en -07 GT/California Special som gått 2500 mil, en pedant ägare i USA och importerad från Florida. Den ser finare ut i verkligheten och har testkört den redan. Går som ett spjut.

Link to comment
Share on other sites

Aah, härlig bil! :) Jag hoppas att du kommer att bli nöjd med den, kan förstå att väntan blir lång innan din vildhäst för komma ut ur sin karantän för att sträcka ut ordentligt i full galopp på 45:an! 8)

Vet du förresten vad som skiljer din GT/CS från en ordinär GT? Är det lite av ett utrustningspaket eller har CS:en värre motor eller något sånt?

Link to comment
Share on other sites

Aah, härlig bil! :) Jag hoppas att du kommer att bli nöjd med den, kan förstå att väntan blir lång innan din vildhäst för komma ut ur sin karantän för att sträcka ut ordentligt i full galopp på 45:an! 8)

Vet du förresten vad som skiljer din GT/CS från en ordinär GT? Är det lite av ett utrustningspaket eller har CS:en värre motor eller något sånt?

Tackar. :D Jag kommer säkert bli nöjd med den och den kommer få rulla eftersom jag har att ta igen. GT/CS har annorlunda utseende dvs fetare frontspoiler med svart mindre spoiler i mitten, luftscoop på sidorna, GT/CS-stripes på sidorna, 2-färgad klädsel typ Pony-inredning, emblemet bak där det står GT + California Special. Kommer inte ihåg mer som tillkommer utöver det vanliga GT. Kort sagt: extra utrustningspaket men motorn är detsamma som vanlig GT men jag har öppet luftfilter och sportavgassystem samt 3,55 utväxling på bakaxeln som inte är original.

Link to comment
Share on other sites

As a tribute to the 1968 California Special, FORD added a limited production factory GT/California Special in 2007. The GT/CS is based on a Mustang GT with a 4.6 liter engine. The GT/CS option adds 2 tone seats (Dove or Parchment inserts), unique floor mats, side stripes (with GT/CS behind the front wheel RH and LH), side scoops (behind doors), 18" polished aluminum wheels, rolled exhaust tips, faux gas cap (with words "California Special"), lowered front bumper/valance and unique rear bumper. The GT/CS was available as a coupe or convertible, with manual or automatic transmission. The GT/California Special package had an MSRP of $1,895.00.

The 2007 colors (All side GT/CS stripes were black (85X)):

Redfire (G2)

Vista Blue (G9)

Performance White (HP)

Black (UA)

Grabber Orange (U3)

Kom till Borås och testa lillebrors :--:--:--

Link to comment
Share on other sites

Stort grattis till bilen....ser riktigt fin ut.

Men...

samt 3,55 utväxling på bakaxeln som inte är original

Jo, det är original med 3,55 på Mustang GT 5-speed manual,

har man en automatare el. V6 så är det 3,31.

Link to comment
Share on other sites

As a tribute to the 1968 California Special, FORD added a limited production factory GT/California Special in 2007. The GT/CS is based on a Mustang GT with a 4.6 liter engine. The GT/CS option adds 2 tone seats (Dove or Parchment inserts), unique floor mats, side stripes (with GT/CS behind the front wheel RH and LH), side scoops (behind doors), 18" polished aluminum wheels, rolled exhaust tips, faux gas cap (with words "California Special"), lowered front bumper/valance and unique rear bumper. The GT/CS was available as a coupe or convertible, with manual or automatic transmission. The GT/California Special package had an MSRP of $1,895.00.

The 2007 colors (All side GT/CS stripes were black (85X)):

Redfire (G2)

Vista Blue (G9)

Performance White (HP)

Black (UA)

Grabber Orange (U3)

Kom till Borås och testa lillebrors :--:--:--

Vet inte för då får jag kanske dumma idéer. ;)

Link to comment
Share on other sites

Stort grattis till bilen....ser riktigt fin ut.

Men...

samt 3,55 utväxling på bakaxeln som inte är original

Jo, det är original med 3,55 på Mustang GT 5-speed manual,

har man en automatare el. V6 så är det 3,31.

Tackar. :D

Nej, 2007 årsmodeller och nyare fick 3,31 på båda växellådorna men 2005-2006 fick 3,55 som standard enligt tidigare ämne i forumet. 3,55 och en högre utväxling blev som tillval på 2007 och nyare.

Link to comment
Share on other sites

Nej, 2007 årsmodeller och nyare fick 3,31 på båda växellådorna men 2005-2006 fick 3,55 som standard enligt tidigare ämne i forumet. 3,55 och en högre utväxling blev som tillval på 2007 och nyare.

Aha...fel av mig.

Kollade på spec av en -05, det är ju en GT -05 jag väntar hem.

Link to comment
Share on other sites

Aha...fel av mig.

Kollade på spec av en -05, det är ju en GT -05 jag väntar hem.

Ingen fara. Jag förstod du tänkte på 05:ans utväxling. 3,73 är tydligen den högre utväxlingen förutom 3,55 men bara bilar med manuell låda har denna tillval.

Link to comment
Share on other sites

Nu har bilen kommit hem och har kört par dagar med den. :D Till att börja med, är det helt annan känsla att köra sån bil jämnfört med gamla 67:an. Många som har skrivit att Mustang 2005+ är härlig att köra, håller jag faktiskt med om. Förutom det, har jag även märkt att helt annan folkgrupp kollar in bilen jämnfört med tidigare när jag kommer åkande. Tex kepsdrängar i *hottade* 740 vinkar till en, brudar i 20-35 årsåldern har också börjat att titta + snygga tjejer som vanligtvis åker som passagerare i lyxiga BMW eller Audi. Några fler Mustangägare som känner igen detta?

Jag är beredd på att höra gliringar över mitt bilbyte vilket det har redan börjat men det sk***er jag i. Man bestämmer själv över vilken Mustang man vill köpa, inte gå på andras åsikter. Kan tillägga att jag ångrar inte över bilbytet alls och saknar inte 67:an.

Link to comment
Share on other sites

Nu har bilen kommit hem och har kört par dagar med den. :D Till att börja med, är det helt annan känsla att köra sån bil jämnfört med gamla 67:an. Många som har skrivit att Mustang 2005+ är härlig att köra, håller jag faktiskt med om. Förutom det, har jag även märkt att helt annan folkgrupp kollar in bilen jämnfört med tidigare när jag kommer åkande. Tex kepsdrängar i *hottade* 740 vinkar till en, brudar i 20-35 årsåldern har också börjat att titta + snygga tjejer som vanligtvis åker som passagerare i lyxiga BMW eller Audi. Några fler Mustangägare som känner igen detta?

Jag är beredd på att höra gliringar över mitt bilbyte vilket det har redan börjat men det sk***er jag i. Man bestämmer själv över vilken Mustang man vill köpa, inte gå på andras åsikter. Kan tillägga att jag ångrar inte över bilbytet alls och saknar inte 67:an.

Att lite snygga tjejer vinkar är väl bara ett plus :D

Jag tycker också att alla kör vad dom vill så go for it o. grattis till bilen. :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Nu har bilen kommit hem och har kört par dagar med den. :D Till att börja med, är det helt annan känsla att köra sån bil jämnfört med gamla 67:an. Många som har skrivit att Mustang 2005+ är härlig att köra, håller jag faktiskt med om. Förutom det, har jag även märkt att helt annan folkgrupp kollar in bilen jämnfört med tidigare när jag kommer åkande. Tex kepsdrängar i *hottade* 740 vinkar till en, brudar i 20-35 årsåldern har också börjat att titta + snygga tjejer som vanligtvis åker som passagerare i lyxiga BMW eller Audi. Några fler Mustangägare som känner igen detta?

Jag är beredd på att höra gliringar över mitt bilbyte vilket det har redan börjat men det sk***er jag i. Man bestämmer själv över vilken Mustang man vill köpa, inte gå på andras åsikter. Kan tillägga att jag ångrar inte över bilbytet alls och saknar inte 67:an.

Japp det där har jag också märkt att lite yngre tjejer tittar efter bilen, även om min inte är av den senaste varianten utan förra generationen så är det väldigt många blickar man får i stan från egentligen de flesta, inte bara unga tjejer. Men det är ju de unga tjejerna som räknas mest ;).

En kul sak är också att det är väldigt mycket folk som kommer fram och pratar med en och tycker att det är kul med just mustanger. Har jag aldrig upplevt tidigare med andra bilmärken och modeller faktiskt, så en kul och uppskattad erfarenhet :).

Link to comment
Share on other sites

Jag låser alltid min bil i stan.

Flera gånger brudar försökt hoppa in.

Ibland väldigt fina saker, ibland mindre nyktra :)

Tummar, vinkningar och allt möjligt trevligt har man fått va med om.

Tyvärr saknar jag det här man ser på highschool filmerna när dom kör om/blir omkörd och flickorna drar opp tröjan.

Men men det kanske kommer. :thumbup::crazy::roll:

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr saknar jag det här man ser på highschool filmerna när dom kör om/blir omkörd och flickorna drar opp tröjan.

Men men det kanske kommer. :thumbup::crazy::roll:

Hahaha.. ja det där hade varit trevligt att få uppleva 8)

Link to comment
Share on other sites

Måste även tillägga att din Mustang ser riktigt läcker ut och jäkligt snygg i inredningen. Stort grattis till bilen :thumbup:

Tackar så mycket. :D Jag har insett att jag gjorde ett bra val av bil efter lång tids funderande.

Link to comment
Share on other sites

Jag låser alltid min bil i stan.

Flera gånger brudar försökt hoppa in.

Ibland väldigt fina saker, ibland mindre nyktra :)

Verkligen? Inte undra på att jag har hört *jaså, du har köpt en p-förlängare* och inte bara komplimanger. :D

Är det på kvällarna som brudarna försöker hoppa in i din bil? ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag låser alltid min bil i stan.

Flera gånger brudar försökt hoppa in.

Ibland väldigt fina saker, ibland mindre nyktra :)

Verkligen? Inte undra på att jag har hört *jaså, du har köpt en p-förlängare* och inte bara komplimanger. :D

Är det på kvällarna som brudarna försöker hoppa in i din bil? ;)

hehe... jo jag kan direkt minnas 3 gånger det hänt.

Varav en gång en tjej röck hejdlöst o dörren :)

Det va första året jag hade den.

Det har varit rätt lugnt sen dess. Förutom tummar o sånt då :)

Link to comment
Share on other sites

hehe... jo jag kan direkt minnas 3 gånger det hänt.

Varav en gång en tjej röck hejdlöst o dörren :)

Det va första året jag hade den.

Det har varit rätt lugnt sen dess. Förutom tummar o sånt då :)

De gav upp alltså när de insåg att den taktiken funkade inte. :D Vissa kan verkligen vara desperata.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...