Lars805 August 6, 2010 Report August 6, 2010 Jag har en Cupe -67 som har en Vin code. 7 R 01 C xxxxxx 65A I 2G 16B 71 O W.Exterior Color är I = Lime GoldInterior Trim Color är 2G = Ivy Gold.I bilen sitter en svart instrumentbräda (stoppningen över) och stoppningen under hanskfacket (den smala) är grön (Ivy gold)och instrumentbrädan är lackerad i Ivy Gold (hela plåtdelen under mätarna) och hanskfack.Dashboard trim panel och instrument bezel är i borstad aluminum och det är slitet.Enligt vad jag får fram i listor och papper så var det en standard inredning som var orginal.Innertaket har jag lite svårt att beskriva färgen på men man kan säga vit/grå gammalvit och rätt skitigt med små skadorStoppningen på instrumentbrädan (över) har delat sig och har blivit lite "vågig" men inga sprickor och den (smala) stoppningen är felfri.Nu undrar jag vad som är rätt för den bilen med tanke på coden skall instrumentbrädan (övre) verkligen vara svart eller ska den vara grön ?Om den skall vara svart går det att på något sätt att limma ihop och "rikta upp" stoppningen ?Kanske finns det någon som är duktig på att repa sådant ? Och skall det verkligen vara borstad aluminium i dashboard trim panel och bezel jag tror att det borde vara i svart camera case finish ?Innertaket skall det vara ljust jag har sett att man säljer tyg till innertak i grönt vad är rätt till den bilen ?Eller är det så att man menar att tyget är ljustgrönt nästan vitt ?Jag skulle gärna vilja snygga upp inredningen lite men vill inte frångå orginalet utan försöka att jobba mot att bilen kommer tillbaka till orginalskick.Hälsn Lars Citera
Tommyax August 7, 2010 Report August 7, 2010 Hej.Har inte svaret på din fråga,,,Men om inte tillägget ivy gold w/black appointments står i din Marti report.Black (kan vara vit också) appointments brukar vara svart instr. panel m.m.Då skall antagligen det mesta vara ivy gold/grön.Har du ingen marti report så går det bra o beställa, kostar $15 + frakt. http://www.martiauto.com//Tommy. Citera
Lars805 August 7, 2010 Author Report August 7, 2010 Hej Tommy !Då har jag beställt en Marti Report med lev. 27 Aug så jag får vänta tills dess och se vad den kan ge för info.Men du skriver "Black (kan vara vit också)" var det så att om inredningsfärgen var grön (Ivy Gold) så kunde man välja färg på stoppningen som opption både svart och vit och kanske någon mer färg ?Kan det vara lika med Dashboard Trim Panel och Bezel att man valt bortstad aluminium som opption ?Hälsn Lars 805 Citera
Ronnie S August 7, 2010 Report August 7, 2010 Jag är inte heller säker, men tycker att det låter konstigt om panelstoppningen ska vara svart. Den borde väl vara i samma färg som den smala stoppningen vid handskfacket?Du får nog försöka titta på andra bilar (eller bilder) för att försöka dra egna slutsatser om hur det sett ut från början.Det jag är mer säker på är att det har varit svart "camera case" finish på panelerna från början. Det var bara när det var De-Luxeinredning som man fick borstad aluminium, och då var det ju även andra dörrsidor som det borstade aluminiumet fortsatte ut på. Citera
Lars805 August 7, 2010 Author Report August 7, 2010 Hej Ronnie !Jag är också inne på det som du skriver om "svart camera case finish" jag tror det är den rätta utrustningen.Jag var ut nu på middagen och städade bilen och när jag tittar på mattan tycker jag att den är nästan brun inte svart eller grön den är ju förmodligen blekt av solen.Om den har varit grön blir den nästan brun av blekning och ålder ?Som jag ser det så borde även mattan vara grön.Hälsn Lars 805 Citera
Tommyax August 7, 2010 Report August 7, 2010 Det finns färdiga kit: http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... 6765IGD+01http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... 67DPIGD+01http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... 67DPIGD+01Alternativt färga om med ivy gold vinylspray, tyvärr skickas den inte med flyg.http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... 1=5778V+01/Tommy. Citera
Patrik Mustang67 August 7, 2010 Report August 7, 2010 Hej,Jag har en dekoder book som säger följande. 65A = Coupe (T.ex 65B är Coupe Luxury Interior, dvs aluminiumpaneler på bräda, dörrar + lysen i dörren)I = Lime GoldG = Ivy Gold std16B = 16 of Feb 1967 (Tillverkningsdag)71 = District Code I detta fall Los AngelesO = Rear axle 2.79:1W = C4 AutomaticSjälv har jag Saddle (ljusbrun) interior men min bräda och matta är mörkbrun vilket enligt uppgift vissa bilar levererades med. Skall så småningmon beställa en matti rapport också.Du får mera info i din matti rapport. Hör gärna av dig vad den säger. Citera
Lars805 August 24, 2010 Author Report August 24, 2010 Hej på er !Nu har jag fått et kopia av Marti Report på mailen orginalet kommer väl om några dagar i brevlådan.Och såhär ser texten ut:Serial Number 7R01C1833461967Built at San JoseMustang Hardtop289-2V Engine7R01CDOOR DATA PLATE INFORMATION83,346th Ford vehicle scheduled for production at San Jose65A Mustang HardtopI Lime Gold Paint, Ford #2041-A2G Ivy Gold Standard Bucket Seats16B Scheduled For Build: February 16, 196771 Los Angeles Ordering District0 2.79 Standard Axle RatioW C-4 Select-Shift Cruise-O-MaticYour vehicle was ordered with the following features:Closed Crankcase Emission SystemExhaust Emission ControlC-4 Select-Shift Cruise-O-Matic6.95X14-4 Ply Rated TiresWhite Rayon Sidewall TiresConsolePower SteeringTilt-Away Steering WheelAM RadioTinted GlassDeluxe Seat BeltsYour car was actually produced on February 16, 1967-- on schedule.Så jag blev inte så mycket klokare av reporten någon som har en ide ?Hälsn Lars805 Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 24, 2010 Report August 24, 2010 Hej.Det finns ett flertal varianter på konstiga inredningaroch kombinationer, det kan faktiskt vara så att stoppningen kan vara i annan färg än den vi vill påstå att det skall vara, jag vet tillfällen då det blivit ett personligt val av vissa delar i b.l.a. inred Som jag skrivit vid några tillfällen tidigare så är detmycket svårt, för att inte säga omöjligt, att bevisamotsattsen Jag tror att även mattan i din Mustang har varit svart, kanske man valt just så vid första tillfälletbara för att valda gröna gummimattorna på golvet skulle synas, vem vet, det är ju så svårt att vetadom personliga val som gjorts Vissa saker har faktiskt påverkats genom att t.e.x.FORDs handlare i efterhand gjort något som kunden önskat, så är det ju fortfarande. Citera
Lars805 August 24, 2010 Author Report August 24, 2010 Hej !Jag var in till Torbjörn Croner ( Tony`s ) förra veckan så jag passade på att höra med honom han hade en tänkbarteori.Han trodde att när bilen var ett eller två år gammal körde man in den till Ford handlaren och bytte ut vissa delar för att få den att se ut som årets modell alltså nyare än vad den var och det tycker jag låter logiskt.Vad det gäller mattan så har jag hört att den grönfärgade matta far väldigt illa av solen och troligtvis har varit grön men idag har jag åtminstånde väldigt svårt att avgöra färgen som är nu,så jag får väl ta och lyfta på sätena och kolla under dom kanske finns det där någon bit som solen inte har kommit åt.Jag har även skickat ett mail till förra ägaren i Los Angeles kanske har dom bytt någon del eller så var tex. instrumentbrädan redan utbytt när dom köpte bilen sommaren 2004.Så jag får vänta på svar från henne.Hälsn Lars805 Citera
Recommended Posts