THPA August 10, 2010 Report August 10, 2010 Har köpt mig en MSD Ford FE Ready-to-Run Distributor Part No. 8595Någon som vet om jag kan driva den med orginal motståndskabel eller måste jag dra en ny 12V kabelEnligt vad jag förstår så är det bara 3 kabel att montera ?? http://www.msdignition.com/Products/Dis ... butor.aspx Citera
Per Berglund August 10, 2010 Report August 10, 2010 Du länkar till instruktionen där det är väldigt tydligt.Dra 12VDu kan ju använda originalkabeln som signal till ett relä vilket är enklast Citera
THPA August 10, 2010 Author Report August 10, 2010 Det är sant Jag tänkte så här .... det är ritat 12V till tändningslåset och vad jag förstår så ligger motståndskabeln mellan tändningslåsetoch spolen och där står ingetEftersom det är en Ready-to-Run Distributor som bara passar till Ford så tänkte jag om msd har löst det eftersom de flesta(vet ej om alla) fordarna har motståndskabel eller har jag fel?????????? Citera
Per Berglund August 10, 2010 Report August 10, 2010 Den där beskrivningen är allmän och visar 12VMustangerna har som du säger motstånds kabel mellan.Du kan ju testa köra med den som den är.Den kommer säkert gå bra ändå.Funkar den inte så drar du som beskrivningen. Antingen dra en ny kabel eller som jag sa använd originalkabeln och styr ett relä så får du ström direkt från batteriet istället Citera
mhdin August 11, 2010 Report August 11, 2010 Har köpt mig en MSD Ford FE Ready-to-Run Distributor Part No. 8595Någon som vet om jag kan driva den med orginal motståndskabel eller måste jag dra en ny 12V kabelEnligt vad jag förstår så är det bara 3 kabel att montera ?? http://www.msdignition.com/Products/Dis ... butor.aspxDet är precis som Per skrev har precis satt en iofs. Proform hei förd. i min o. den vill ha 12v inget annat.Dom är också ready to run. Bara 1+Kabel. Mvh.Micke Citera
Recommended Posts