joschen April 18, 2004 Report April 18, 2004 Jag och min mustang broder sitter och grälar om förgasare.Är det sämre med holley 4v än en orginal autolight förgasare. Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 18, 2004 Report April 18, 2004 Hej igen.Är motorn O rörd så är det bättre med denförgasaren som FORD monterade på motorn.Jag vill inte tro att dom struntade i vad somvar bäst för den motorn, det fanns kunnit folkäven på den tiden (60-70). Men är det så att man ändrar på motorn ochbyter ut vissa delar så kan det vara bättre meden Holley om den bestyckas rätt. Det är viktigt att inställningar och munstyckenäven storlek på förgasare följs annars är riskenstor för att det blir FEL på driften av motorn. :wink: Citera
joschen April 18, 2004 Author Report April 18, 2004 Nej nej jag vägrar att tro detta.Jo det kan säkers vara sant men efter som hans motor ryker som ett ånglok ur vevhus ventilationen och förgasaren glappar som om den vore ihop byggd av mekno så borde han inte vara något större hot. Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 18, 2004 Report April 18, 2004 Hej.Du kan väll ge honom nya kolvringar ochventiltätningar så har han något att pysslamed meddans du trimmar förgasaren. Citera
joschen April 18, 2004 Author Report April 18, 2004 Föresten min 289:a har toppar som det står 302 på innebär detta att det är större förbrännings uttymmen och där med sämmre kompretion. Citera
ThomasFB April 18, 2004 Report April 18, 2004 Det är mycket bättre att åka med originalförgasare om det är otrimmat. Holley är tyvärr en dåligt konstruerad förgasare, och kräver regelbundet underhåll, men tur att den är så simpel. Redan en liten nysning genom Holleyn kan blåsa ut powervalven, och då går motorn fett direkt. Sen är luft- och bränslekanalerna mycket känsliga för orenheter, medmera Citera
joschen April 18, 2004 Author Report April 18, 2004 ja jag får väll ge mej, det är inte någon som har en autolight fyrportare som ligger och dräller i en hylla någonstans. Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 18, 2004 Report April 18, 2004 Hej.Om du har en Holley 600 list 1850 vakumstyrd såär det en av Hollyes bästa allround förgasare,smaken är som baken när det gäller förgasare. Jag har haft flera och har Mustang med Holleyoch den går jätte fint, men som jag skrev tidigareså är det viktigt att hålla bitarna i trim. Men det är klart att vill man inte veta hur grejornamår efter ett antal mil så kan man köpa prylarsom man inte behöver serva och svetsa igen motorhuven. :wink: Citera
joschen April 18, 2004 Author Report April 18, 2004 Så sant så sant hur ser jag vad det är för en Holley jag hittar inget mera än själva märket och en hel hög med jätte små nummer, men inget som säger vad det är för en model. Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 18, 2004 Report April 18, 2004 Hej.Jag skickar bilder till dig privat min dator vill inte lägga ut bilder på våran hemsida? :wink: Citera
joschen April 18, 2004 Author Report April 18, 2004 johanfredrik@home.seJag är mycket tacksam för detta Citera
AndreasL. April 18, 2004 Report April 18, 2004 Gå in på Holley`s egen hemsida www.holley.com o kolla också, om du inte redan gjort det. Där finns en del nyttigt oxå.mvh Citera
berne April 18, 2004 Report April 18, 2004 Enl uppgift från tid. äg skall min bil vara bestyckad med en Holley 600. Känner dock inte igen den på bilder i verkstadshandböcker. HUR ser jag att det är en Holley 600? Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 18, 2004 Report April 18, 2004 Hej alla Holley dårar inklusive mig själv.En mycket bra katalog för att utröna vilken Holley förgasare du har är Hansen katalogenskaffa den och det är slut på .HEJ :wink: Citera
joschen April 18, 2004 Author Report April 18, 2004 Skall nog införskaffa en sådan men efter lite gogglande så har jag vad jag tror hittat min förgasare och det är en Holley 600 CFM.Den ser iallafall ut lika dant till utseende. Citera
Recommended Posts