Jump to content

Kort cabkolv?


Dr Frelin

Recommended Posts

Har kämpat och fyllt på min cabmotor idag och till slut så verkar allt fungera som det ska... nu till problemet... den högra kolven går inte upp tillräckligt långt för att cabställningen ska lägga sig normalt på rutorna. Den är helt stum och går inte ens att dra ut längre med våld! Känns lite frustrerande... gjorde ett litet försöka att mäta kolvarna och det ser faktiskt ut som att den som inte går lika långt är kortare! Har mätt "cylinderhuset" och det ser ut att vara ca 22cm medan den andra cylindern mäter runt 27cm... kan det vara så illa att någon har monterat fel cylinder??? Ser helt lika ut förutom att den är lite kortare... har provat koppla lös den upptill och dra men det går verkligen inte att få den längre ut... :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Ska dubbelkolla men är det någon som varit med om att en hydralisk kolv blir tvärstum innan den är ute i sitt yttersta läget. Har dålig koll på hydralsystem men det känns ologiskt att det ska kunna bli stumt på det här sättet. Kolven fungerar utmärkt till den har ca 5cm kvar... :(

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Tänkte bara meddela att jag bytte kolven som verkade vara för kort igår... det visade sig att den va ca 5cm kortare än orginal... mycket skumt! Förmodligen har han som hade bilen innan mig satt dit en bagagnad kolv som hör till en helt annan bil och inte fått det att lira... en gissning bara men det är skönt att ställningen fungerar hela vägen nu! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...