Schröder August 16, 2010 Report August 16, 2010 Som rubriken lyder så håller jag som bäst på att planera att montera en smalbands lambda och en avgastemp givare på min Ford Mustang HT 67á... Den har en 302 med dubbelt avg system och tillhörande x-pipa.Några tips på vart man lämpligast monterar dessa givare för att få så korrekt mätvärde som möjligt Är man korkad om man köper en lambda givare med en kabel, alltså utan förvärmning Har ni nåt tips eller synpunkt är det bara att skriva nån rad MVH Schröder Citera
Schröder August 18, 2010 Author Report August 18, 2010 Eftersom detta verkade vara en klurig fråga så formulerar jag om den lite...Hur ser det ut på nyare Mustanger med placering av lamda givare Ni som monterat avgastemp givare, vart har ni monterat dessa på rören MVH Schröder Citera
1096 August 18, 2010 Report August 18, 2010 I o med att den inte är förvärmd som du skriver så hade jag nog satt den så nära motorn som möjligt. På en Fox-Mustang sitter dom på ca 15-20cm från headersanslutning och det borde ju vara okej även på en 67a.. Bilden visar förstaröret till min Fox och som du ser så hänger skarvöverfallen på lambdasondanslutningarna. Har korta headers så läget blir nog ungefär detsamma om man även åker med gjutna grenrör. Mitt i X-et har jag även en bredbandslambda... men den är ju förvärmd så där är det lugnt.Mvh, Citera
Schröder August 18, 2010 Author Report August 18, 2010 Tackar för svaret!Fick precis mina nya ljuddämpar idag "Flowtech afterburner" så till helgen skall det lindas headers och byggas ett nytt system var det tänkt... Får se om jag satsar på en uppvärmd lambda givare ändå, verkar va mer lätt placerad...MVH Schröder Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.