macattac May 1, 2011 Author Report May 1, 2011 Det blev snyggt !!!!!!!!!!Tackar, ska på med större bromsar om ett par veckor. Och fullt rattutslag är inte aktuellt längre.en sänkning på det så Japp, det kommer. Citera
macattac May 12, 2011 Author Report May 12, 2011 Steeda U/D Pulleys installerade och ny tune från Torq.En "Ecotune" för 95 oktan som ska fokusera på bränsleekonomin. Ska bli kul att se vad det ger.Samt en performance tune för 98 oktan. Denna invigs på EDPS Emmaboda Citera
macattac May 23, 2011 Author Report May 23, 2011 Mkt mkt besviken efter EDPS Emmaboda....15,03 och 159 km/h. Ålade som en kåt orm första 30-40 metrarna, fick inget grepp alls. Oavsett burnout eller inte.Måste sänka bilen och styva upp den...får jag greppet direkt så är det utan problem 1 sekund borta på tiden...slicks skulle ju inte skada men först vill jag se en låt 14 på gatdäcken.... Citera
macattac May 25, 2011 Author Report May 25, 2011 Så där...ruttnade ihop och köpte lite mer delar från Torq...sjukt mkt bättre priser än alla andra.Blev BMR Upper & Lower Control Arms med Poly bussningar....nu ska väl röven sätta sig ordentligt vid launch. Citera
BUSET May 25, 2011 Report May 25, 2011 eftersom jag haft en 02:a och gillar dessa bilar och dessutom intresserad av hur man (som i ditt fall) kan få lite bus med relativa summor skulle jag önska lite filmer efter hand! behöver inte vara superkvalitet Citera
macattac May 25, 2011 Author Report May 25, 2011 det kan jag ordna...får tvinga tanten att filma vid nästa stripp-körning =) Citera
macattac May 29, 2011 Author Report May 29, 2011 Så där har du lite bus....87 octane tune och O/D On....Måste byta kablage till generatorn, har blivit något med dem som synes på den blinkande batteri indikatorn vid WOT Citera
iron m/// July 9, 2011 Report July 9, 2011 du skulle inte kunna maila mig angånde sterio bytet?iron_miike@hotmail.commvh micke Citera
macattac November 27, 2011 Author Report November 27, 2011 Så. Nu har jag beställt Eibach Sportline Sänkning. Sänker 2" fram och 1.8" bak....hoppas det blir bra med 19".Bra deal från Torq. 10% Black Friday Discount, ytterligare 10% från Eibach samt $25 rabatt från Amex...blir "billiga" i slutändan. ca 1100 kronor. Citera
freddan302 November 27, 2011 Report November 27, 2011 Har sportline på min också! Blir fin stance Citera
macattac November 28, 2011 Author Report November 28, 2011 Vad kör du för dämpare?Jag överväger även nya swaybars och panard stag....då kanske man kan få lite fason på bilen när det svänger? Citera
freddan302 November 28, 2011 Report November 28, 2011 Jag kör med Tokico Illumina dämpare och Eibach krängningshämmare både fram och bak! Har även Steeda Caster/Camber plates och steeda X2 balljoints, alltså andra spindelleder...Har tänkt sälja mina caster/camber plates om du är intresserad! Citera
macattac November 29, 2011 Author Report November 29, 2011 Jag kör med Tokico Illumina dämpare och Eibach krängningshämmare både fram och bak! Har även Steeda Caster/Camber plates och steeda X2 balljoints, alltså andra spindelleder...Har tänkt sälja mina caster/camber plates om du är intresserad!Hur mycket? Citera
freddan302 November 29, 2011 Report November 29, 2011 Det är dom här jag har...http://www.steeda.com/store/steeda-caster-camber-plates-for-ford-mustang.html Vill nog ha tusenlappen för dom, kan stå för frakten... Citera
Fastninja December 1, 2011 Report December 1, 2011 Jag är nöjd med mina Tokico HP som är Illumina utan justering. Räcker långt om du inte har racing/stripp ambitioner. Citera
macattac December 15, 2011 Author Report December 15, 2011 Det är dom här jag har...http://www.steeda.com/store/steeda-caster-camber-plates-for-ford-mustang.html Vill nog ha tusenlappen för dom, kan stå för frakten...Har du kvar dem i januari tar jag dem.Men kan man inte montera fjädrarna med fjäderspännare? Så slipper man demontera typ allt? Citera
freddan302 December 16, 2011 Report December 16, 2011 Okej! Det är bara att skicka ett mail eller nåt sen... Jo det borde gå att göra så också.Annars är det inte alls svårt att byta fjädrarna.Finns guider på nätet har jag för mig! Citera
BUSET December 18, 2011 Report December 18, 2011 skulle inte din bil säljas pga av barn o fru? Citera
macattac December 18, 2011 Author Report December 18, 2011 freddan: har läst dem, men verkar så jobbigt att "riva" halva framvagnen för att byta fjädrar....Buset: Jag försökte och den är till salu...men jag vill inte dumpa priset med tanke på vad jag spenderat på bilen. Jag kommer lägga ut den på blocket i maj igen och sen får vi se om någon köper den. Men jag tänker inte gå ner till 80.000 kronor...då har jag kvar den. Citera
freddan302 December 18, 2011 Report December 18, 2011 Kan gå att sätta dit fjädrarna med spännare... Men det är ganska trångt kan jag tro.Dämparen lossas med 2 skruvar från spindeln... Bromsoket sitter med 2 skruvar och sen krängningshämmar staget lossar du från bärarmen, sen ska allt komma ner... Ha en domkraft under bärarmen och sänk ner sakta bara så du inte får fjädern i pannan Citera
macattac December 19, 2011 Author Report December 19, 2011 Jaja, jag får väl göra så då Du ska inte ha LCA/UCA...du som kör stripp...? Citera
freddan302 December 19, 2011 Report December 19, 2011 Har redan såna Har även svetsat dit sub frame connectors Citera
macattac April 17, 2012 Author Report April 17, 2012 Skall i dagarna tona mina lyktor fram..samt dimljus....Beställde även igår samt Citera
Recommended Posts