Jump to content

Featured Replies

• Svar 75
  • Visingar 13,8k
  • Skapad
  • Senaste Svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • Author
comment_104763

Mkt mkt besviken efter EDPS Emmaboda....15,03 och 159 km/h. Ålade som en kåt orm första 30-40 metrarna, fick inget grepp alls. Oavsett burnout eller inte.

Måste sänka bilen och styva upp den...får jag greppet direkt så är det utan problem 1 sekund borta på tiden...slicks skulle ju inte skada men först vill jag se en låt 14 på gatdäcken....

• 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • Author
comment_109994

Så. Nu har jag beställt Eibach Sportline Sänkning. Sänker 2" fram och 1.8" bak....hoppas det blir bra med 19".

Bra deal från Torq. 10% Black Friday Discount, ytterligare 10% från Eibach samt $25 rabatt från Amex...blir "billiga" i slutändan. ca 1100 kronor.

• Author
comment_110035
Jag kör med Tokico Illumina dämpare och Eibach krängningshämmare både fram och bak!

Har även Steeda Caster/Camber plates och steeda X2 balljoints, alltså andra spindelleder...

Har tänkt sälja mina caster/camber plates om du är intresserad!

Hur mycket?

• 2 weeks later...
  • Author
comment_110488

freddan: har läst dem, men verkar så jobbigt att "riva" halva framvagnen för att byta fjädrar....

Buset: Jag försökte och den är till salu...men jag vill inte dumpa priset med tanke på vad jag spenderat på bilen. Jag kommer lägga ut den på blocket i maj igen och sen får vi se om någon köper den. Men jag tänker inte gå ner till 80.000 kronor...då har jag kvar den.

comment_110499

Kan gå att sätta dit fjädrarna med spännare...

Men det är ganska trångt kan jag tro.

Dämparen lossas med 2 skruvar från spindeln... Bromsoket sitter med 2 skruvar och sen krängningshämmar staget lossar du från bärarmen, sen ska allt komma ner... Ha en domkraft under bärarmen och sänk ner sakta bara så du inte får fjädern i pannan :P

• 3 months later...