Jump to content

Projekt: Mustang GT -03


macattac

Recommended Posts

Jaha, jag får väl slänga upp en projekttråd här. Synd att det inte finns en projektdel av forumet som så många andra forum har. I alla fall....

Jag köpte denna GT under premissen att "nu får det vara bra, den får vara original..." yeah right. Hann väl knappt hem förens man började kolla ebay, google etc för att se vad man kunde göra för "BPUs" på en Musse...

Det är alltså en mörkblå metallic GT från 2003 med 44000 miles på mätaren. Flyttgods från Cali.

Så har jag således en liten plan med vad som skall göras.

Avklarat:

Rostskyddsbehandling [X] - Komplett behandling utförd, dumt att snåla på sådant.

Magnaflow avgassystem [X]

SCT X3 Xcalibrator [X]

CAI [X]

Projection Headlights [X]

Ny huvudenhet till stereon [X]

Fimpa katalysatorer []

Xenonkit [X]

Ny högtalare fram&bak - Kicker KS680 [X]

Baslåda - Kicker Compt VT 1X8 [X]

Nytt TB&Plenum - AccuFab [X]

Nya Underdrive pullies - Steeda [X]

Nya fälgar 19" - ACE Race 19x9,5" med Dunlop Sport Maxx GT 245/35 [X]

Nya bromsar - D2 Racing - 356mm med 8-kolvsok [X]

BMR LCA/UCA [X]

På gång

Sänkning []

Nya Headers - Kooks Long Tube []

Ny Midpipe - Kooks O/R X-pipe []

NOS []

Sen får vi se.....

Bilder kommer, började ju pissregna direkt när jag köpt den och sen har jag inte fått något bra tillfälle.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

kul med flera projekt :)

angående sänkning så skulle jag satsa på antingen coilovers eller fjädrar + dämpare..

Mustang BPU??? Hmm, det ska ju minst innehålla en turbo ;)

Därav citat-tecken =)

Men ska o ska.....basic performance upgrade...är väl inget tvång på turbo per definition eeeeegentligen :D

Bara massa supra-fjantar som säger så ;)

Link to comment
Share on other sites

Kan inget om sånt men kan inte Torq/Nofear hjälpa dig kanske?

Fet Stereo förresten antar att den fyller ut hela luckan, min CD är tyvärr kass så fundera själv på något annat vad gick en sån på?

Ja det är en dubbel-din (DIN-2).

Den gick på 4500 med frakt.

Link to comment
Share on other sites

För att beställa från Brenspeed. Skriv in en zipcode samt adress i USA.

Skriv sen i kommentars rutan att du gjorde det för att du bor i sverige o att annar sgår det inte.

Betala allt i Paypal.

både jag o micke gjorde så. Funkar perfekt.

Blir fint med den där stereon. Jag vill oxå ha en ny, får se om det blir nått ivinter. Tveksamt dock :crazy:

Link to comment
Share on other sites

För att beställa från Brenspeed. Skriv in en zipcode samt adress i USA.

Skriv sen i kommentars rutan att du gjorde det för att du bor i sverige o att annar sgår det inte.

Betala allt i Paypal.

både jag o micke gjorde så. Funkar perfekt.

Blir fint med den där stereon. Jag vill oxå ha en ny, får se om det blir nått ivinter. Tveksamt dock :crazy:

Det var ju en strålande idé, varför kom jag inte på den själv....tack

Ja, jag tror den stereon blir bra. Vet inte om man ska byta några högtalare också, Mach 460 systemet verkar ju rätt bra faktiskt.

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle beställa en mail-tune från brenspeed....men det går inte. "The shipping method you've chosen is not valid for your address" eller nåt sånt....råd o tips?

Ny huvudenhet inköpt

http://www.pioneer.eu/se/products/25/10 ... index.html

Jag har en beskrivning över hur man byter ut originalstereon Mach 460 mot en "vanlig" dito.

En välskriven guide som jag hittat tidigare på nätet. Intresserad?

(filen för stor för att bifoga här).

/MOS

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle beställa en mail-tune från brenspeed....men det går inte. "The shipping method you've chosen is not valid for your address" eller nåt sånt....råd o tips?

Ny huvudenhet inköpt

http://www.pioneer.eu/se/products/25/10 ... index.html

Jag har en beskrivning över hur man byter ut originalstereon Mach 460 mot en "vanlig" dito.

En välskriven guide som jag hittat tidigare på nätet. Intresserad?

(filen för stor för att bifoga här).

/MOS

hej på er.

Om jag inte minns fel så är det större filer som accepteras via PM.

God natter!

danne

Link to comment
Share on other sites

Snygg, du har också luftfiltret fram för framhjulet har du haft några problem?

Satte in det igår så jag kan inte besvara det än. Men jag ska köpa en sån här

http://www.hova.com/varmeskold-100mm-p-2704-c-1528.aspx

som jag sätter runt den sida av filtret som är mot marken, så stänker inget skit på filtret.

Alternativt en sån här (overkill)

http://www.hova.com/carbon-fiber-aero-f ... -1527.aspx

Link to comment
Share on other sites

Eller så skickar du på lite lustgas!

Körde 125 hästar gas i min GT innan jag började med turbo!

Helt klart SKITSKOJ :D

Haha, nu skrev jag ju N/A hästar....NOS räknar jag som överladd.

Men ska jag verkligen behöva byta topparna?! Behöver inte vara 400 hästar så, utan mer rwhp som jag vill åt...så 280-300 är mitt mål.

Hittade någon artikel, tror det var i MM&FF Magazine som det testade bolt-on på en GT 03a....och med bara underdrive pullies, timing adjuster och CAI (kan varit något mer...inget på avgassidan dock) låg det på ett snitt på 232 rwhp...det gjorde flera dynon för att få konsekvens i sina tester.

Så jag trodde att med

U/D Pullies,

Timing adjuster,

Plenum + 75mm TB

CAI,

Intake Manifold,

Long tube

off-road x-pipe

Cat-back

samt tune för alltihopa skulle jag uppnå 260-270 rwhp....men det kanske är önsketänkande?

Jag vill inte vill inte vill inte överladda =) Det är fjolligt :D (Inge fel med det dock, men inte min grej)

Link to comment
Share on other sites

Custom tune laddad för 91 octane (95 oktan). Ut o bränna o se om det gett något.

Avgas och CAI laddat i tunen.

Jösses det var skillnad....både i respons och kraft. Men det märks tydliga skillnader i automatlådan. Org så växlar den mjukt o snällt med ganska långsamma växlingar...nu formligen slänger den i växlarna....

Måste få prova stillastående och plattan i mattan på en fin raksträcka snart.....

*edit: Testat tunen

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Efter lite research så kan jag svara på mitt eget inlägg...

94-00 har en enkel DIN plats samt ett fack undertill som förvaringsutrymme...

Såhär alltså:

75058d1248640524-1997-w-dual-single-dins-into-double-din-3131325576_014487bdb2.jpg

01-04 har dubbel DIN orginal samt 3 knappar nertill, såhär:

75059d1248640524-1997-w-dual-single-dins-into-double-din-1961.jpg

Så för att sätta en dubbel DIN i en 94-00 behövs en radiokonsoll från en 01 -> 04

Nu är det utrett 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...