BennyA Posted August 27, 2010 Report Share Posted August 27, 2010 Hej. Är ny både som Mustangägare och medlem i cmc. Vill gärna varna för hur en del försöker luras under mitt sökande efter drömbilen, en GT cab av nyare modell. Var och kikade på en redfiremetallic -08 i Kungälv som jag hittade på blocket. Vid förfrågning om kvitton från USA finns inget och går heller inte få fram enligt säljare. Vidare upptäckte jag att årsmodellen var -07, inte -08. Vid kontroll av carfax visar det sej att bilen var köpt i USA från ett försäkringsbolag, den har varit översvämmad i S Carolina och inlöst som "total loss damage"! Inte ett ord gick att få ur henne om detta, rent lurendrejeri! Dessutom frågade jag innan provkörning om skatt och försäkring och det var inga problem enligt säljaren men en kontroll mot bilregistret sa att bilen är avställd. Annonsen togs bort efter jag var där och kikade men ligger nu ute igen fast som -07 så det har de rättat till. Men den har fortfarande varit dränkt... Hoppas bara att framtida spekulanter ber om reg-nr och tar ut en carfax. De ca 350 kronorna jag betalade för den rapporten har betalat sej väl. Och jag är istället lycklig ägare till en underbart fin bil jag köpt av en cmc-medlem i Helsingborg med "clean carfax". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Linde Posted August 27, 2010 Report Share Posted August 27, 2010 Härligt bil du skaffat! Grattis!Därför jag alltid uppamanar alla som ska handla att kolla carfax det är värt varenda krona!Även om det kan missa grejer därborta oxå säkert, så kommer det iaf inte att komma som en chock sen när man kollar carfax.Sen tycker jag iof inte att säljaren har ett ansvar att berätta allt om bilen vart med om innan/han kanske inte heller vet. Men det är min högstpersonliga åsikt. Välkommen till CMC!Danne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BennyA Posted August 27, 2010 Author Report Share Posted August 27, 2010 Du har rätt i att man inte kan begära att de ska berätta eller veta allt om bilen. Det som jag reagerade mest mot var att bilen endast varit besiktigad i Sverige fem dagar och redan ute på annons. Det luktar samarbete över gränserna och ett pengaklipp på en bil de köpt som skrot och rekondat. Hur som helst, tanken var inte att förfölja just de människorna specifikt utan att varna för hur en del kan göra. En vacker dag står där en oerfaren köpare med surt sparade slantar och köper en "skrotbil" utan att veta om det. Det gillar jag inte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Linde Posted August 27, 2010 Report Share Posted August 27, 2010 Du har rätt i att man inte kan begära att de ska berätta eller veta allt om bilen. Det som jag reagerade mest mot var att bilen endast varit besiktigad i Sverige fem dagar och redan ute på annons. Det luktar samarbete över gränserna och ett pengaklipp på en bil de köpt som skrot och rekondat. Hur som helst, tanken var inte att förfölja just de människorna specifikt utan att varna för hur en del kan göra. En vacker dag står där en oerfaren köpare med surt sparade slantar och köper en "skrotbil" utan att veta om det. Det gillar jag inte Nix tyvärr är det så.Jag förstod ditt första inlägg så väl, så någon förklaring behöver du inte ge mig Därför vi alla skriver så fort någon är intresserad utav en mustang/eller nyare jänkebil överhuvudtaget att denna MÅSTE ta en carfax Detta är väl utbrett tyvärr. Jag brukar titta ibland när jag kommit över ett carfax konto på bilarna på Blocket. Det är många som är Junk / Salvage :/Det e guld värt.// DanneJustja, det finns en till sida likt Carfax... http://www.autocheck.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FastMagnus Posted August 27, 2010 Report Share Posted August 27, 2010 Mustanger och trampebåtar (läs corvetter) från Blitzberg Ulricehamn med omnejd. OAVSETT PRIS OCH LÖFTEN så lämna platsen omedelbart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gtttggg Posted August 27, 2010 Report Share Posted August 27, 2010 Grattis till nya bilen, Benny och välkommen som medlem. Det var bra att du var vaksam till bilen som du aldrig köpte för du hade säkert ångrat köpet efteråt. Man ska alltid kolla carfax. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sven gruva Posted September 2, 2010 Report Share Posted September 2, 2010 Varning varning! även jag var nära att bli lurad av dessa skojare! bilen såg jätte fin ut, men säljaren svarade diffust och luddigt på mina frågor om papper historik mm.vid närmare inspektion såg jag att någon har huggit hål i bilgolvet med typ huggmejsel! troligtvis p.g.a. att bilen stått översvämmad, se upp för bil med reg. nr.CLO037 försök även att varna andra mustangspekulanter för mustangförsäljare i Stenungsund. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BennyA Posted September 2, 2010 Author Report Share Posted September 2, 2010 Hej Sven Gruva. Jo, det är troligen samma bil men reg-nr är CLD 037. Håll lämpligt avstånd.... Ha det gott och lycka till i sökandet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slycke Johan Posted September 25, 2010 Report Share Posted September 25, 2010 Jag håller delvis med om det ni pratar om.Man ska hålla sig ifrån bilar från trakterna runt Blidsberg för där härjar ett par väldigt oseriösa bilhandlare som lurat ett flertal att köpa sin drömbil som sedan visar sig vara krockade och dåligt lagade.Sen kan man köpa bil som INTE har clean car fax utan att bli lurad också.Jag köpte ju en motorbrunnen i Usa och byggde upp med nya delar och dom som sett den vet att det inte är något junk!!Men sen har jag ju dokumenterat allt under hela bygget med bilder så jag har inte mörkat något som många andra tyvärr gör. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Mustang67 Posted September 26, 2010 Report Share Posted September 26, 2010 Hej,Här kommer en guling för lite inspiration om du vill göra något udda med den.Fotade denna på en liten Mustangträff i Detroit för 2 veckor sen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts