Jump to content

Recommended Posts

Hej!

Jag har en Mustang GT 05 som inte ingen av dom 3 broms ljusen funkar på.

Jag har testat att byta säkringen. Hittade ett säkrings schema på internet där de stod Brake on/off (boss) men inte funka de för de.

Så nu undrar jag vad kan de vara för fel?

Och jag har EU bakljusen som tidigare ägare har bytt till.

Tack för eventuellt svar Mvh //Micke

Låter tyvärr som du behöver en elsanering hos en kompetent firma. Din bil är säkerligen inte konverterad på rätt sätt. Kan bli en mycket dyr historia.

Tycker bara att de låter konstigt för de måste ju ha funkat förr för de har ju gått igenom besiktningen. Känner en som är bil reperatör så han får nog kolla upp de

Om inkopplingen av EU bakljusen är rätt gjord så matas bromsljusen från bromsljuskontakten.

Om elschemat stämmer så kan det vara säkring 2.15 (10A) som är trasig, eller bromsljuskontakten.

Tycker bara att de låter konstigt för de måste ju ha funkat förr för de har ju gått igenom besiktningen. Känner en som är bil reperatör så han får nog kolla upp de

Är det fulkopplat fungerar det en stund, tills databoxen brinner. Kan vara så att någon haft foten på bromsen lite för länge någon gång.

Hej!

Jag har en Mustang GT 05 som inte ingen av dom 3 broms ljusen funkar på.

Jag har testat att byta säkringen. Hittade ett säkrings schema på internet där de stod Brake on/off (boss) men inte funka de för de.

Så nu undrar jag vad kan de vara för fel?

Och jag har EU bakljusen som tidigare ägare har bytt till.

Tack för eventuellt svar Mvh //Micke

Om den förra ägaren ha kopplat själv vet man inte hur han har skarvat ihop skiten. Ta fram boxen å kolla ifall de har "hoppat" ut någon tråd.

Mitt tips, byta ut bromsljuslampan på båda sidor, alt höga bromsljuset oxå. Drivdonen i bromsljuskretsen efter E.U konvertering är mer känsliga för effektförlust mer än överbelastning tycker jag. Dvs att om bromsljuskretsen understiger ett visst wattantal så lyser dem inte alls. En klar negativ effekt som blir om man E.U konverterar genom omdragning av bakljuskrets oavsett vilken lösning man använder sig av.Drabbar visserligen inte alla, det beror på box nr.

Killen som kollade på bilen hittade inge fel. Så då är de bara att lämna in den så får man hoppas att dom hittar felet. Blää

Var tänker du lämna in bilen? Krävs nämligen någon som har järnkoll på Mustangens elsystem om man ska kunna reda ut en felkopplingshärva.

Dom kom fram till att de inte kommer nå ström till bromsljus kontakten och att man måste ha ett el schema för att kunna fixa de. Är de någon som har ett el schema och gärna instruktionen om att byta till EU lysen. tack på förhand //Micke

Dom kom fram till att de inte kommer nå ström till bromsljus kontakten och att man måste ha ett el schema för att kunna fixa de. Är de någon som har ett el schema och gärna instruktionen om att byta till EU lysen. tack på förhand //Micke

Fråga Grufman. De har det du behöver. www.grufmanbil.se

Här har du el schemat..