Jump to content

Recommended Posts

skulle blåsa original filter på min musse i dag,plocka upp filtert och undertill i burkens botten låg fullt med typ,kulor stora som jordnötter,??? märkligt,kan det vara något djur som lagt dit dom eller dom är till för något ?? typ hålla fukt borta eller något,,nogon som sätt detta innan??? ,,,nu spelar det mindre roll då jag köpt fordracing cold air filter men väntar på min tuner som skall programeras i usa,,,,kommer om 2 veckor enl, pryts,,,,men lite konstigt ändå med "nötterna",,

En gång för några år sedan när jag hämtade vår husbil från vinterförvaring och drog ut på landsvägen gjorde den bara 60 km/h på fullgas. Nog för att ett 3,5 tons fordon med 85 hästar inte har 200 km/h i toppfart men 60.. :eh:

Väl hemma kollade jag allt rörande tändning och förgasare och hittade till min stora förvåning ett par deciliter makaroner i luftburken!

Antagligen var det möss som har hittat pasta i någon husvagn som stod bredvid under vintern och jobbat på att bära över ett förråd till min luftburk.

Lärdom: har bilen dålig toppfart kolla efter makaroner i luftfiltret.