Fastback 66 October 2, 2010 Report October 2, 2010 HejBytte fälgar till centerline 15" med 255/60x15 bak & 225/60 x 15 fram.Jag vet inte bredden på fälgarna (kunde inte hitta någon märkning på fälgarna) Detta visade sig inte i allafall inte fungera så bra på min fastback 66:a eftersom det skrapar i bakskärmen längst bakåt (ytterkant).Fram skrapade det oxå i lite då jag svänger fullt till höger. då skrapar det i längst fram på ytterkanten av däcket.Är det någon som vet hur jag ska lösa detta? Offsetten på centerlinefälgarna är troligtvis inte anpassade till min bil.Det ser onekligen stort ut på bilen med denna kombination enligt ovan.Svårt att svara på detta kanske, men är det någon som haft samma problem och vet vilka sulor som skulle passa? känns onödigt att köpa nya som även de skrapar i och byta igen... Citera
bulan October 2, 2010 Report October 2, 2010 Här kommer en länk på vad folk har monterat för fälgar, backspace, däck mm. Förmodligen har du för liten backspace och däcket hamnar för långt ut. Vad heter modellen?Mvh. Matshttp://www.dodgestang.com/Tire%20Fitmen ... 2065-6.pdf Citera
Fastback 66 October 2, 2010 Author Report October 2, 2010 Hej BulanJa det kan nog stämma att backspacen är fel eftersom det blir så.Vad fälgarna heter vet jag inte riktigt men jag ska till garaget imorgon igen så då ska jag undersöka detta mer nogrannt.Tack för länken den var ju väldigt bra!Mvh Johan Citera
Fastback 66 October 3, 2010 Author Report October 3, 2010 Modell kunde jag inte se men de är 15x8 bak och 15x7 fram. Made in USA stod det även på dom.Testade idag att flytta framhjulen till bak och då funkade det utan att skrapa i skärmen. (lånade orginal fälgar fram)Så det blir väl att köpa en ny uppsättning däck och flytta framdäcken till bakfälgarna och hoppas att även det funkar,(men det är inte säkert eftersom fälgarna blir 1 tum bredare än de jag testade idag) och köpa nya däck till framfälgarna typ 205x55 15 och testa. Citera
bulan October 3, 2010 Report October 3, 2010 Det var trist! Har du inte möjlighet att sälja dessa fälgar och köpa andra med rätt backspace istället så att du inte lägger ut massa pengar på däck och sedan inte blir nöjd i alla fall. Tänk på att hjulen nu blir mycket mindre i diameter också ca. 4 cm fram och 5 cm bak om du monterar 225:or bak och 205:or fram. Bara ett tips så att du inte går och retar dig på att det ser för "tunnt" ut sedan. Lycka till!Mvh. Mats Citera
Fastback 66 October 4, 2010 Author Report October 4, 2010 Hej MatsJag håller med om att det var trist när inte hjulen som jag tycker för övrigt blir riktigt snygga på bilen inte passar.Men det kanske blir bra om jag går ner i dimension och får 4-5 cm tillgodo? Eller tror du att det blir för tunnt? Citera
bulan October 5, 2010 Report October 5, 2010 Det är ju helt och hållet en smaksak. Själv gillar jag stora hjul men jag är gammalmodig och vill ha mycket gummi. Det viktiga är att du blir nöjd och inte ångrar dig. Provmontera någonstans först om det finns möjlighet till det.Mvh. Mats Citera
Recommended Posts