mackan_berg Posted October 8, 2010 Report Share Posted October 8, 2010 hej har ett brytarlöst tändsystem som sitter i fördelaren.nu undrar jag vart den svarta kabeln ska kopplas in och även den röda 289/302 -65amvh marcus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC-49 Posted October 8, 2010 Report Share Posted October 8, 2010 Förmodligen skall röd till + på tändspolen och svart till - på tändspolen du fick väl ett kopplingsschema till det brytarlösa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mackan_berg Posted October 9, 2010 Author Report Share Posted October 9, 2010 har inget schema till detsom det sitter i dag så är det som du skriver. men motorn bara skakar och går ojämt men om jag tar bort jorden från batteriet så går motorn jätte bra så jag misstänker brytarlösa systemt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin Posted October 9, 2010 Report Share Posted October 9, 2010 Om det är pertronix du har.http://pertronix.com/support/manuals/default.aspx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mackan_berg Posted October 10, 2010 Author Report Share Posted October 10, 2010 det är rätt kopplat men bilen går ej branågon som har någon ide varför den går bra när man tar bort jorden från batteriet?mvh marcus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommyax Posted October 10, 2010 Report Share Posted October 10, 2010 Verkar lite knepigt.Sitter jorden på blocket eller chassit?/Tommy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mackan_berg Posted October 10, 2010 Author Report Share Posted October 10, 2010 jorden från batteriet går direkt till blocket sen samma punkt går från motorn till karossenmen i dag när jag skulle starta bilen så gick den inte alls och har ej någon gnista på stiftena.. jag börjar misstänka att det är de brytarlösa system har gått sönder någon som vet vilka orginal grejer man ska köpa för att få det orginal i fördelaren igen? mvh marcus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools Posted October 11, 2010 Report Share Posted October 11, 2010 Man ska inte ta bort jorden från batteriet när motorn är igång.Då fungerar inte laddningen som den ska. Pertronixen har noggått sönder p.g.a. det. Köp nytt. Byt INTE tillbaka till brytareoch kondensator. Funkar mycket bättre med brytarlöst systemMvh.pools Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mackan_berg Posted October 24, 2010 Author Report Share Posted October 24, 2010 men frågan är då varför gick den bra när jag tog bort jorden?jag köpte brytare och kondensator och motorn går nu men fortfarande skakar den varför gör den det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts