Alrik November 7, 2010 Report November 7, 2010 Hejsan, har kört min bil ett bra tag nu och helt plötsligt kändes det som jag träffade varvspärren redan vid 5000 varv.. bilen funkade perfekt igen efter det, kollade med datorn och fick fram kod 0148 fuel delivery error.. är det fuel pump som inte orkar trycka ut tillräckligt med soppa nu eller? trimmat rätt bra.. hahaMustang Cobra 03 med 2.8 pulley cai lite annat smått och gott.. Citera
freddan302 November 7, 2010 Report November 7, 2010 Vet inte innebörden av felkoden men en trolig orsak kan vara att du fick ett fall på bränsletrycket... Lite soppa i tanken? eller så räcker pumpen du har nu inte till att pumpa fram tillräckligt med soppa helt enkelt? Citera
MarkusK November 8, 2010 Report November 8, 2010 Jag har råkat ut för detta 2 gånger, båda hände under en trackday med mycket hård körning.Första gången trodde jag att det berodde på för lite bensin så andra gången körde jag med full tank men fick samma problem igen.Provade då med att byta tune mellan körpassen och problemet försvann.Kan bara dra slutsatsen att den första tune,en jag körde med inte räckte till soppamässigt. Citera
Alrik November 8, 2010 Author Report November 8, 2010 Jag testade faktiskt att öka flödet.. räckte inte, tror som sagt det är bensinpumpen jag med Citera
Alrik November 9, 2010 Author Report November 9, 2010 MarkusK har du Boost a pump? funkar det? eller är det bara att byta pump som gäller i detta läget? Citera
MarkusK November 10, 2010 Report November 10, 2010 Har inte boost a pump och andra gången det hände hade jag nytt bränslefilter monterat.Om man söker lite på tex svtperformance.com så är det fler som har råkat ut för detta vid hårdkörning som trackdays. Citera
Recommended Posts