Jump to content

Paxton sn92 hjälp?


Recommended Posts

Tog en sista tur för sässongen, och skjutsade grabben till fritte. När jag startade bilen upplevdes det att den gick tungt/hårt i motorn. Men inga konstiga ljud eller skrammel.

När jag kom hem tyckde jag att det lät konstigt, inte trasigt, men nått nytt ljud, så jag öppnade huven. Då rörde sig remskivan på kompressorn och det hade även tagit i kylarröret. Kan nåt mer gått sönder, typ lager då remskivan flyttat sig? Var även ett knackljud från den, men det kan vara oljepumpen, och "ska" tydligen kunna låta om den.

Finns det någon här som har kunskap om just paxtonkompressorer,för det känns som en renovering vore på sin plats. Jag har hittat renoveringskit overthere, http://www.superchargersonline.com/prod ... ts_rebuild

men väldigt sparsamt med info om hur man går tillväga vid renovering, skimsmått, kultyck mm. Så tips eller hjälp med renovering är guld värt!!

Link to comment
Share on other sites

Jag har skruvat en del i dessa kompressorer.

Har du öppnat kompressorn?

Oljepumpen ligger och glider på rem/drivaxeln i kompressorn så när du vrider fram och tillbaks på den så uppkommer ett knackande ljud från pumpen då den går i sina end lägen.

Hur rör sig remsivan? Är det att den glider in och ut ur kompressorn eller att den kan "vobbla"? (axiel eller radiell rörelse)

Du kanske kan skicka PM så kanske jag kan slå en signal, blir nog lite enklare. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det går inte fort, men sakta! Tog några minuter och masade mig ut till garaget och lossade remmen till kompressorn, och vips, kompressor axeln stod still medans man satte snurr på remskivan :problem: . Tack och lov så kunde man snurra på kompressoraxeln iaf. Bulten till remskivslåsningen var av, och X-kilen var väck. Tur i oturen så var jag tvungen att lossa på övre kylarslangen, och ur rann det bara vatten, inte så bra i vintertider.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...