April 22, 200421 yr comment_5698 Tjena någon som vet vad man ställer tändnigen emot på en 351W? Ska det sitta en plåt skruvad på blocket? jag köpte motorn i delar, så jag vet inte riktigt hur det har sett ut. Kanske nån rent av har en bild? tacksam för svar.Nybliven mach 1 -69 ägare
April 22, 200421 yr comment_5700 Hej!Så här ser det ut på min nya 351W. Men det ska nog sitta lika på alla...annars blir det svårt att ha en bra referenspunkt... :wink:
April 23, 200421 yr Author comment_5713 Okej! syntes lite dåligt tror jag men jag tror jag har fattat, kan man köpa sånna lösa tro?
April 23, 200421 yr comment_5714 Det finns faktiskt olika tändmärken för just 351WDen vanligaset är den som sitter klockan 11 men det finns även den som sitter klockan 1Enklast att se det är om du ställer 1'ans kolv i övre kompressionsläge så ser du på svängningsdämparen var läget är.Oftast är det enklast att bara tillverka en liten plåtbit som du skruvar fast.Sen tejpar du dit ny gradering med "Timing tape" som finns att köpa överallt nästan.Funkar fint!
April 26, 200421 yr Author comment_5787 Jag får tacka för eran hjälp, tack vare bilderna hittade jag faktiskt "plåten", Den låg i en kartong, skulle aldrig fattat vad den var till om jag inte sett bilden! Tack!