sgbcab November 26, 2010 Report November 26, 2010 Hej. har en 65-cab som jag ska demontera växellådan på. Jag har dubbelt avgassystem H-pipe.Nu unrar jag på om jag måste demontera avgassystemet, de ser ju lite trångt ut vid växellådsbalken. är det nån som har nåt tips om detta så vore jag tacksam. hälsn. S-G Citera
CMC-49 November 26, 2010 Report November 26, 2010 Håll upp vxl med en domkraft och montera bort balken, sänk sedan ner lådan, går det inte får man helt enkelt ta bort avgasrören Glöm ej att använda pallbockar om du ej har billyft Citera
sgbcab November 27, 2010 Author Report November 27, 2010 Tack för tipset. Får försöka utan å demontera avgassystemet för de ä minsann inte roligt när man väl har fått det perfekt på plats.Hälsn. S-G Citera
JH November 27, 2010 Report November 27, 2010 Njaaa varför försöka ens , en vxllåda är tung så det är lämpligast att att bort avgasrören och åtminstone vika dessa åt sidan om du har utrymme. Speciellt om du har bilen enbart upphissad på pallbockar. Du kanske måste vinkla lådan och tippar med den. Kan bli mer än klämda fingrar då.Du gör som du själv vill naturligtvis... Citera
Recommended Posts