Håkan 69 cab January 9, 2011 Report January 9, 2011 Har nu monterat min nya servostyrning.Fick aldrig nån ordning på orginalet. Bytte alla bussningar o leder men den var orolig på vägen iaf.Kuggstång tyckte jag var för mycket pengar samt att detta verkade enklare. Helt enkelt blev det inte ändå.För mig så berodde det säkert på mina Super Comp Headers, samt att jag har höjda avgasportar (Trickflow High Port). Utan detta så passar det nog bra.Det var bra att ha justerbara motorfästen så jag fick flyttat motorn framåt.Trots detta var jag tvungen att modifiera ett rör på headersen samt byta höljet på pumpen. Hade en annan från en årsmodell jag inte vet med retur som kommer underifrån.Väntar på att få provköra. Citera
nafets January 10, 2011 Report January 10, 2011 Jag kanske inte förstår dig rätt när du säger att det inte passar, men det normala vid headersmontering är att man behöver ett omflyttningsjärn till servokolvens infästning i chassit. Lycka till !Stefan Citera
johnny-57 CMC1544 January 10, 2011 Report January 10, 2011 hej nafets! Om du tittar så har håkan en tråd längre ner med bilder där ser du att han satt dit styrsnäcka med servo. Citera
Håkan 69 cab March 26, 2011 Author Report March 26, 2011 Provkörd och helnöjd.Lagom serrvokänslo och NOLL GLAPP!!!!Jag har en gammal traktor oxå, BM350 från sent 50 tal, med samma servostyrnings design.Den kommer jag inte att bygga om, där får den duga. Samtidigt vill jag påpeka att jag bytte Strut rods till Global wests och gick ner ett par storlekar på däck o fälg från 235/60-16 till 205/60-15, o nästa storlek fälg neråt. Citera
Recommended Posts