Jump to content

Featured Replies

comment_100521

Har nu monterat min nya servostyrning.

Fick aldrig nån ordning på orginalet. Bytte alla bussningar o leder men den var orolig på vägen iaf.

Kuggstång tyckte jag var för mycket pengar samt att detta verkade enklare. Helt enkelt blev det inte ändå.

För mig så berodde det säkert på mina Super Comp Headers, samt att jag har höjda avgasportar (Trickflow High Port). Utan detta så passar det nog bra.

Det var bra att ha justerbara motorfästen så jag fick flyttat motorn framåt.

Trots detta var jag tvungen att modifiera ett rör på headersen samt byta höljet på pumpen. Hade en annan från en årsmodell jag inte vet med retur som kommer underifrån.

Väntar på att få provköra.

post-842-144839144464_thumb.jpg

post-842-144839144469_thumb.jpg

post-842-144839144473_thumb.jpg

post-842-144839144477_thumb.jpg

post-842-144839144543_thumb.jpg

post-842-144839144546_thumb.jpg

post-842-14483914455_thumb.jpg

post-842-144839144553_thumb.jpg

post-842-144839144557_thumb.jpg

post-842-144839144561_thumb.jpg

  • 2 months later...
  • Author
comment_102945

Provkörd och helnöjd.

Lagom serrvokänslo och NOLL GLAPP!!!!

Jag har en gammal traktor oxå, BM350 från sent 50 tal, med samma servostyrnings design.Den kommer jag inte att bygga om, där får den duga.

Samtidigt vill jag påpeka att jag bytte Strut rods till Global wests och gick ner ett par storlekar på däck o fälg från 235/60-16 till 205/60-15, o nästa storlek fälg neråt.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...