Jump to content

Recommended Posts

Vågar man köpa en begagnad SCT eller Diablo Tuner på Ebay ?

Är dom låsta på nåt sätt så att dom bara går att använda på ett visst antal bilar eller går det att flytta runt dom mellan bilar hur som helst ?

Hur noga är det att den är till rätt årsmodell, skiljer det nånting i motorprogramvara mellan t.ex en -05 eller en -07 Mustang GT ?

// Jimmy

En bekant köpte ett instrument till sin 08. Kommer inte ihåg vilket de va. Det var till 05-07. Funkade på min som är en 06 men inte på hans så rätt årsmodel bör det nog vara.

En SCT Tuner kan bara användas på en bil åt gången, när man tunar så låser man verktyget till bilen.

Man kan byta bil tre gånger innan verktyget är förbrukat, efter det kan man säkert låsa upp det om man kontaktar SCT och har en bra förklaring till varför man behöver ändra bil en fjärde gång.

Kolla med säljaren hur många bilar verktyget varit låst till, är det en eller två bilar är allt lugnt....

Diablo låser också verktyget till en bil åt gången, jag känner dock inte till hur många gånger man får byta bil på detta verktyg.

Om du köper från en firma så är det inga problem. Annars är det en chansning då många tror att fler kan använda samma tuner på andra bilar då de är klara med sin vilket inte går.

Tack så mycket för svaren.

Kanske lugnar mig med att beställa nåt begagnat då.

Har ändå bokat en semestertripp till Las Vegas / Los angeles i april, så det kanske är lika bra att passa på att köpa en tuner då man ändå är på plats där.

Nån som vet om det finns några bra tillbehörsbutiker runt Las Vegas där man kan hitta lite roliga grejor till Mustangen ?

Är väl bara att ta ur den ur förpackningen och ta den i resväskan hem så slipper man väl betala moms på den.

Mvh Jimmy

Tack så mycket för svaren.

Kanske lugnar mig med att beställa nåt begagnat då.

Har ändå bokat en semestertripp till Las Vegas / Los angeles i april, så det kanske är lika bra att passa på att köpa en tuner då man ändå är på plats där.

Nån som vet om det finns några bra tillbehörsbutiker runt Las Vegas där man kan hitta lite roliga grejor till Mustangen ?

Är väl bara att ta ur den ur förpackningen och ta den i resväskan hem så slipper man väl betala moms på den.

Mvh Jimmy

Shelbyfabriken o museum ute på Las Vegas Speedway är ju ett måste.Dom har iallafall förut haft guidade turer vissa dagar.

Kolla på hemsidan