Jump to content

Fraktföretag

mikeo cmc 748

Recommended Posts

Jag söker lite information om frakföretag. Jag är med i ett projekt där vi ska tävla i USA på öskusten med en mindre tävlingsbil. Vi hade tänkt att flyga dit bilen och senare ta hem den med båt. Jag skulle vilja ha några tips på olika fraktföretag så jag kan kolla upp olika priser.

När jag sökte på forumet hittade jag följande företag:

Nordtrafik

Infranordic

GT-shipping

Sen finns det ju UPS och Fedex

Jag har varit i kontakt med Nordtrafik och inväntar priser. Har även försökt ringa GT-shipping, men det verkar som om deras telefonummer som finns på deras hemsida inte längre fungerar. Är det någon som vet om de fortfarande finns? Ovanstående bolag håller väl mest på med båtfrakt har jag uppfattat det som.

Tar gärna emot fler tips på fraktföretag som skickar både med flyg och båt. Med flyg har jag inte hittat några direkt förutom de stora UPS o Fedex.

(redigerad)

Dom du räknar upp funkar säker bra men dom är ju "mellanhänder" kan man nästan säga och har därför extra påslag.

Förutom UPS och Fedex men dom är mer inriktade på mindre saker.....Men fråga dom kostar ju inget! :)

Större leveranser har jag tidigare använt mig av BAX Global som har egna flygplan och kontor här i sverige.

Nu har dessvärre Schenker lagt vantarna på dom så det finns inte längre någon hemsida direkt till BAX

Telefonnummer finns dock kvar.

BAX Global

Var några år sedan jag själv anlitade dom men det fungerade ypperligt.

Dom har egna båtar som går mellan USA och Sverige så det kanske passar dig.

Men som sagt jag vet inte status om företaget längre nu när Schenker äger dom.

Lite mer info om BAX Global

Ändrade %s av %s (%s)

Hej!

Vet inte riktigt vad dom gör där, men min syrra jobbar som transportchef-tjofräs eller något på Danzas, (som blev uppköpt av DHL). Fraktar grejor gör dom i alla fall men inte vet jag vilka storlekar. Ring DHL och kolla.

Dom du räknar upp funkar säker bra men dom är ju "mellanhänder" kan man nästan säga och har därför extra påslag.

Förutom UPS och Fedex men dom är mer inriktade på mindre saker.....Men fråga dom kostar ju inget! :)

Större leveranser har jag tidigare använt mig av BAX Global som har egna flygplan och kontor här i sverige.

Nu har dessvärre Schenker lagt vantarna på dom så det finns inte längre någon hemsida direkt till BAX

Telefonnummer finns dock kvar.

BAX Global

Var några år sedan jag själv anlitade dom men det fungerade ypperligt.

Dom har egna båtar som går mellan USA och Sverige så det kanske passar dig.

Men som sagt jag vet inte status om företaget längre nu när Schenker äger dom.

Lite mer info om BAX Global

Bax låter intressant ska ta o prova ringa dom nästa vecka.

Hej!

Vet inte riktigt vad dom gör där, men min syrra jobbar som transportchef-tjofräs eller något på Danzas, (som blev uppköpt av DHL). Fraktar grejor gör dom i alla fall men inte vet jag vilka storlekar. Ring DHL och kolla.

Tror vi har kollat upp DHL ringde ner till kontoret i Tyskland, lite tråkigt bara att de inte sponsrade tävlingar som inte var i storhetsklass med F1 :P