Patrik Mustang67 January 24, 2011 Report January 24, 2011 Hej,Har kollat möjligheten att sätta in trepunktsbälte i min -67a. Golvfästena finns redan då jag har midjebälten i bilen.Har kollat med fingret i en reva som sitter där hängaren sitter och känner ett fyrkantshål. ca 4cm till höger om hängaren. Uppskattar att detta hål är ca 2x2 cm. Plåten runt hålet verkar vara ca 1mm. Är detta verkligen övre fästet som används för trepunktsbältet. ?Om detta är rätt fäste vad för en bult sätter man i detta 4-kant hål.?Tacksam för tips kring allt detta med 3-punktbälten. Citera
antome January 24, 2011 Report January 24, 2011 Hej,Det 2x2cm hål som du känner är endast där för att man ska kunna ha möjlighet att trä in ett "bult-ankare". Själva hålet där bulten kommer att gå igenom sitter strax bakom 2x2-hålet.Jag har nyligen själv gjort något liknande.Jag rekommenderar att du trycker på "Teknik mustang 64-73" fliken och söker på "trepunktsbälte". Du kommer då få upp massor med svar. Bland annat finns min tråd där. Där kommer du nog få svar på många av dina frågor.Om inte så kan du återkomma här.MvhAnton Citera
Recommended Posts