Mustang-69 Posted February 2, 2011 Report Share Posted February 2, 2011 Har hittat en 351W till hyfsat pris som jag funderar på å lägga i min 69ligger en 302 (tror den e från 85), hur är det med grenrör och växellådanpassar d direkt på lr måste man byta något av d..Köpte även ett edelbrock alu perfomace insug å en 600 4-portsförgasareför ett tag sen, kan d tänkas passa på 351W?? Läste i förra forumet att d va ganska lätt å få tag på delar om man jämförmed clevland.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted February 2, 2011 Report Share Posted February 2, 2011 Hej.302 och 351W är två helt olika maskiner, skillnaden är däckhöjden b.l.a., många delarpassar mellan motorerna men inte alla, insuget från 289-302 passar inte 351W somhar en egen bredd mellan topparna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mustang-69 Posted February 2, 2011 Author Report Share Posted February 2, 2011 okey... Då får jag sätta på insug å förgasare på den som är i nu så länge om jag köper den andra.. Men om man säger kan vatten/bensinpump passa tror jag har d liggande till 302... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted February 3, 2011 Report Share Posted February 3, 2011 Hej.Vattenpump och bensinpump kan passa, bröstkåpa (Kamdrivningenskåpa) är sammaförutsatt att det är samma vattenpumptyp d.v.s Järn eller aluminium.Alltså det går inte att montera vattenpump i gjutjärn på en kamdrivningskåpa tillaluminiumpump eller tvärt om.Bensinpump skall passa, här finns det bara olika typer av funktioner och utseende,men kör du en standard bensinpump skall det inte vara något problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bj0rne Posted February 5, 2011 Report Share Posted February 5, 2011 Vad gäller växellådan så bör den passa.Stoppade i en 351W från 72 (?) i min förra 65'a, lådan passade rakt av, enda problemet var kickdownlänkage och gaslänkage. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts