Jump to content

Featured Replies

comment_102036

Hej.

Nu vet jag ej vridmomentet på HP-motorn (Shelby), ta reda på det. Där har du sannolikt vridmomentgränsen på en 66:a.

Antar att du måste bygga om rätt mycket beroende på hur din bil ser ut idag.

Vidare lär det krävas ett bromsningsintyg på den laddade motorn.

Varför inte ha en extra motor med ladd, samt en besiktningsmotor?

/Tommy.

  • Author
comment_102050

jo de var lite så jag tänkte, jag sparar ju så klart 289an. tänkte bygga utan att kapa sönder lr förstöra ngt orginal, man minskar ju värdet på bilen m såna ombyggen. Ford har ju en rätt så trevlig 4liters 6a som borde gå att få i utan att modifiera för mycket

  • 4 weeks later...
comment_102955

om du skaffar dig en 6a så satsa då på 250 6an från 69- och nyare, den är mycket bättre och starkare byggd än 200 respektive 170cui. plus att du kan använda samma c4a som sitter på 289an utan modifieringar.

här har du lita användbara hemsidor inom ämnet:

http://www.fordsix.com/

http://www.cliffordperformance.net/

http://www.classicinlines.com/

http://www.hotsixes.com/

http://www.fordsixperformance.com/

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...